خبرگزاری کار ایران

امیر اسماعیلی:

روحیه نیروهای انسانی در رزمایش مدافعان آسمان ولایت۷ بسیار بالا بود

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) گفت: ما در بد‌ترین شرایط آب‌ و هوایی با بهترین سامانه‌ها توانستیم بهتر عملکرد را از خودمان نشان بدهیم.

به گزارش ایلنا، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص)، پس از پایان رزمایش مدافعان آسمان ولایت۷، در جمع خبرنگاران با اشاره به روند برگزاری این رزمایش، گفت: هماهنگی و یکپارچگی در برگزاری این رزمایش عالی بود، البته ما نمی‌توانیم به خودمان نمره بدهیم، اما آنچه می‌توانیم بگوییم این است که این رزمایش در وسعتی معادل ۴۹۶ هزار کیلومتر مربع برگزار شد و این یعنی وسعتی بیشتر از برخی کشورهای اروپایی.

وی افزود: ما در بد‌ترین شرایط آب‌ و هوایی و در حساسترین نقطه و در جنوب کشور با بهترین سامانه‌ها توانستیم بهتر عملکرد را از خودمان نشان بدهیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه روحیه نیروهای انسانی در این رزمایش بسیار بالا بود، اظهار داشت: ما در حالی در ماهشهر شلیک موشک داشتیم، که آنجا دائما پروازهای مسافربری انجام شده و چندین کریدور در آسمان آنجاست، امروز هم که شلیک موشک در بوشهر بود، ۷ - ۸ کریدور پروازی از آسمان این منطقه عبور می‌کرد، اما ما توانستیم همزمان با عبور و مرور‌ها، شلیک‌ها را با موفقیت انجام داده و اهداف را در فواصل مختلف مورد اصابت قرار دهیم.

امیر اسماعیلی تصریح کرد: در این رزمایش ریز پرنده‌هایی که طولشان از طول موشک‌های شلیک شده کمتر بود، هدف قرار گرفتند و نشان داد که قرارگاه پدافند هوایی توانسته به نقاط خوبی برسد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر آزمایش سامانه موشکی باور ۳۷۳ علیه موشک بالستیک گفت: دستور رئیس‌جمهور درباره تست باور ۳۷۳ مربوط به صنعت دفاعی بود، اما در کل زنجیره‌های مختلفی می‌توانند از این سامانه در بخش‌های مختلف استفاده کنند که امروز هم بخشی از باور ۳۷۳ در این رزمایش مورد استفاده قرار گرفت.

کد خبر : ۴۴۲۷۶۵