خبرگزاری کار ایران

حزب اتحاد ملت:

هم نوایى کاسبان داخلى و خارجى تحریم، علیه منافع ملى ایران است

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با صدور بیانیه اى ضمن محکوم کردن اقدام ضد ملی نامه نگاری اخیر به آقای ترامپ، بر روش و منش اصلاح طلبانه براى دفاع و پیگیرى حقوق و مطالبات ملت ایران تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا متن کامل بیانیه به این شرح است:

انتشار نامه سی نفر از فعالین سیاسى مخالف اصلاحات و برانداز در خارج از کشور به رئیس جمهورى منتخب امریکا و طرح مطالباتی بر ضد ایران و منافع ملی ایرانیان از جمله مخالفت با برجام و دعوت به از سرگیرى تحریم هاى اقتصادى علیه ایران، هرچند به لحاظ وزن، نقش و جایگاه نویسندگان آن فاقد اهمیت مى باشد اما به لحاظ درخواست رذیلانه و کاسبکارانه دخالت آمریکا، مى تواند دستاویزى برای اعمال سیاست هاى افراطى علیه ایران عزیز در موقعیت پر تهدید دوره ترامپ باشد، لذا اعلام موضع فعالین و احزاب سیاسى در خصوص این نامه و رویکرد خطرناک و مساله آفرین آن، لازم بنظر می رسد. رویکردی که جز خودنمایی و خودشیرینی برای رئیس جمهور پرهیاهوی منتخب آمریکا و مخالفت و دشمنی با مردم و منافع و مصالح ملى تفسیر دیگری از آن‌ بدست نمی آید.

اطلاق دشمنی با مردم ایران از آن روست که برجام فارغ از گرایش های سیاسی و اختلاف مواضع در برخی از سطوح، مورد حمایت قاطبه مردم ایران قرار دارد و علی رغم کارشکنی و سنگ اندازی مستمر تندروهای داخلی و خارجی، به نمادی از وحدت ملی و اجماع حاکمیتی تبدیل شده است. مخالف با منافع ملى نیز از آن جهت است که پاره کردن برجام و بازگرداندن تحریم ها حاصلی جز آسیب رساندن به زیر ساختهاى اقتصادى و اجتماعى کشور و ایجاد اختلال در روند زندگى و معاش طبقات متوسط و آسیب پذیر جامعه نخواهد داشت .

بنابراین مطالباتی که نویسندگان این نامه مطرح کرده اند غیر از رودررویی با خواست و مطالبه مردم و ریختن آب به آسیاب رقبا و دشمنان استراتژیک ایران، هدف دیگری را دنبال نمی کند.

در این راستا، هم نوایى این روزهاى کاسبان تحریم داخلى با این دسته از کاسبان تحریم خارجى در زدن چوب حراج بر منافع و مصالح ملى ایرانیان در نوع خود جالب توجه و البته هشدار دهنده است. از آن روى که از برنامه ریزى هاى خطرناک هر دو گروه بر ضد مشى اصلاح طلبانه و اعتدال گرایانه مورد تایید ملت ایران از یک سو و مانع تراشى در مسیر خروج از بحران هاى به جای مانده از دولت پیشین و مسیر نسبتا مثبت رشد اقتصادى و توسعه کنونی کشور خبر می دهد .

رویکرد رادیکال و براندازانه این افراد و سایر جریانات مشابه در کنار برخی تندروهای داخلی که از شنیدن نام آزادی، دموکراسی و حقوق ملت دچار عصبانیت و واکنش می شوند، دو تیغه یک قیچی هستند که به رغم حرکت به ظاهر مخالف آنها، دارای مشی و روش و عمل مشترک در آسیب زدن به سرنوشت و منافع ایران و ایرانیان هستند.

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با محکوم کردن اقدام ضد ملی نامه نگاری اخیر به آقای ترامپ، و با تاکید بر روش و منش اصلاح طلبانه براى دفاع و پیگیری حقوق و مطالبات ملت ایران، از مواضع کنشگران سیاسی و مدنی طیف هاى متنوع فکرى جامعه که در چند روز گذشته به تقبیح این نامه و تخطئه نویسندگان آن پرداختهاند تقدیر نموده و معتقد است که واکنش وطن دوستانه وسیع رخ داده در برابر این نامه، سرمایه ای بزرگ و ارزشمند بوده و نشان از بلوغ سیاسی ملت در شناخت و دفاع از منافع ملی دارد.

اکنون زمان آن است مخالفان آزادی و حقوق شهروندی که همواره در صدد انگ زدن هاى ناصواب به مخالفان خود هستند، این واکنش های غیرتمندانه را دریابند و از این مردم شریف و منتقدین و معترضین معقول، نجیب و مسالمت جو عذرخواهی کنند. به خصوص جا دارد صداوسیما که در سال های اخیر در این زمینه خطاهاى زیادی مرتکب شده و به انحاء مختلف و با بی انصافی تمام رفتار اصیل، عقلانى و اصلاح طلبانه ملت را با اتهامات مختلف نواخته است، در رویکرد و روش خود تجدید نظر کند.

در خاتمه از همه جریان های دلسوز کشور می خواهیم که با هوشیاری از دستاوردهایی که با تلاش نفس گیر دولتمردان و مسئولین و همراهى ملت ایران در توافق هسته ای به دست آمده است مراقبت کنند و در ادامه این راه، در برابر شیطنت های داخلی و خارجی، خود را مستظهر به حمایت قاطبه ملتی بدانند که همواره در مقاطع مختلف عقلانیت جمعی و شعور و درک بالای خود از رویداد ها و تحولات را به خوبی نشان داده اند.

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی

٨ دى ماه ١٣٩٥

کد خبر : ۴۴۲۶۸۸