خبرگزاری کار ایران

بنیادی در گفت‌وگو با ایلنا:

فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی انتشار گزینشی سخنان محرمانه ظریف را محکوم کرد

سخنگوی فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی با انتقاد از انتشار گزینشی و ناقص سخنان محرمانه وزیر امور خارجه ازسوی نماینده عضو جبهه پایداری مشهد گفت: وقتی رییس کمیسیون امنیت ملی و جمع کثیری از اعضای این کمیسیون این رویکرد را نادرست خوانده و آن‌را تایید نمی‌کنند، درست نیست که چنین موضع‌گیری‌هایی تدوام یابد.

بهروز بنیادی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به برگزاری نشست صبح امروز فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی با محوریت بررسی موضوع انتشار گزینشی و ناقص سخنان محرمانه وزیر امور خارجه ازسوی نماینده عضو جبهه پایداری مشهد، اعلام کرد: اقدامی که صورت گرفت، حرکتی غیراخلاقی بود و در جریان آن صداقت در گفتار و رفتار رعایت نشده که متاسفانه این اقدام ناشایست باوجود این‌که بر محرمانه بودن مسائل مطرح شده در جلسه مشترک کمیسیون امنیت ملی و وزیر خارجه و معاونان این وزارت خانه تاکید ویژه‌ای شده بود، صورت گرفته است.

او گفت: نکته حائز اهمیت دیگر این‌که مطالبی که ازسوی کریمی‌قدوسی بیان شد، تحریف‌شده و گزینشی بوده و کلمات و جملات به‌طوری کنار هم قرار داده شده که استنباط شنونده را به سمت مسائل جهت‌دار هدایت می‌کند و همگی به‌ویژه نمایندگان مجلس باید از این رویکردها پرهیز کنیم.

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اظهارنظرهای همه نمایندگان باید به گونه‌ای در جهت منافع ملی بوده و موجب وحدت در اجتماع باشد.

سخنگوی فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی همچنین یادآور شد: از طرفی ادامه دادن به چنین مواضعی ازسوی این نماینده و برخی دیگر از دوستان پسنیده نیست؛ چرا که وقتی رییس کمیسیون امنیت ملی و جمع کثیری از اعضای این کمیسیون این رویکرد را نادرست خوانده و آن‌را تایید نمی‌کنند، درست نیست که چنین موضع‌گیری‌هایی تدوام یابد و قطعاً اگر به‌دنبال منافع ملی و عزت و شرافت کشورمان هستیم، باید از چنین اقداماتی دست برداشته و از تکرار آن پرهیز کنیم.

او با تشکر از تیم مذاکره‌کنندگان هسته‌ای و وزیر امور خارجه، اعلام کرد: آثار برجام به‌تدریج شاهد بوده و خواهیم بود و امیدواریم همه نمایندگان مصالح کشور را در اولویت نخست قرار دهند؛ نه این‌که مسائل جناحی، گروهی و فردی در اولویت قرار دهند.

عضو هیات رییسه فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی خاطرنشان کرد: اولویت اصلی نمایندگان حفظ اسرار نظام و ابهت و عظمت کشورمان است و مسائل دیگر فرع این موضوعات قرار دارد و باید اولاً طبقه‌بندی مسائل را در نظر داشته باشیم و درصورتی که قرار است موضوعی را بیان کنیم، لااقل صداقت در گفتار را رعایت کنیم.

به گزارش ایلنا فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی چندی پیش و با ۱۳۰ عضو در مجلس شورای اسلامی تشکیل شد و مصطفی کواکبیان، شهرارم کوسه‌قراوی، سیدمهدی مقدسی، بهروز بنیادی، علیرضا ابراهیمی، پوربافرانی، علی اسدی و فاطمه سعیدی و سیده فاطمه حسینی ترکیب هیات رییسه این فراکسیون را تشکیل می‌دهند و ۲۶ نفر از نمایندگان نیز عضو شورای مرکزی این فراکسیون هستند.

کد خبر : ۴۴۲۴۸۴