خبرگزاری کار ایران

در اردن؛

سفیر ایران با مدیر غرب آسیا اتحادیه حفاظت از طبیعت دیدار کرد

سفیر کشورمان در اردن با مدیر منطقه غرب آسیا در اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) دیدار و رایزنی کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار مجتبی فردوسی‌پور و فادی شرایده، پیرامون زمینه‌های توسعه همکاری‌های در زمینه محیط زیست و حفاظت از طبیعت و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و همچنین کارگاه‌های آموزشی در سطح منطقه بحث و تبادل نظر کردند. 

مدیر منطقه غرب آسیا با تاکید بر توانایی کار‌شناسان کشورمان و رتبه بالایی که در مسایل محیط زیستی در منطقه دارند، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ارتباط مستمر با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی را بسیار مهم دانست و با توجه به موضوع کم آبی در کشورهای منطقه موضوع مطالعه و مساعدت در خصوص بیابان‌زدایی را که در قالب پروژه‌های منطقه‌ای انجام می‌گردد را از جمله وظایف مورد توجه این اتحادیه، دانست. 

به گزارش سفارت ایران در امان، هشتمین نشست اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت توسط دفتر منطقه‌ای غرب آسیا (ROWA) در آبان سال گذشته در امان برگزار شد که در آن نمایندگان سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان نیز حضور داشتند. 

سازمان جهانی حفاظت از منابع طبیعی یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شبکه‌های حفاظت از محیط‌ زیست جهانی است. 

این اتحادیه سازمانی است با مشارکت ۸۳ کشور، ۱۱۰ آژانس دولتی و بیش از ۸۰۰ تشکل غیردولتی که در یک مشارکت فرامرزی فعالیت می‌کنند. 

ماموریت اصلی این سازمان جهانی تحت تاثیر قرار دادن، تشویق و ترغیب جوامع دنیا است تا علاوه بر حفظ تنوع زیستی، روند استفاده از منابع طبیعی را بر اساس معیارهای اکولوژیک متعادل کند.

 

کد خبر : ۴۴۱۴۱۵