خبرگزاری کار ایران

نقوی حسینی در تشریح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی:

وزارت اطلاعات برای امنیت فضای مجازی برنامه‌های سنگینی دارد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: یکی از بخش‌های مورد بحث جلسه امروز کمیسیون، امنیت فضای مجازی و نحوه حفظ امنیت و پالایش آن است که در این زمینه وزارت اطلاعات برنامه‌های سنگینی دارد زیرا تهدیدات این بخش متوجه صنایع زیربنایی و مادر می‌شود و نیازمند حمایت است.

به گزارش ایلنا، سیدحسین نقوی حسینی در خصوص برگزاری جلسه امشب کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: جلسه امشب کمیسیون با حضور معاونین وزارت اطلاعات جهت بررسی بودجه و اعتبارات دستگاه امنیت تشکیل شد. در این جلسه که قائم مقام وزارت اطلاعات نیز حضور داشت، هر یک از معاونین گزارشی از فعالیت‌های قسمت‌های خود دادند و دورنمایی از برنامه‌های آینده بخش خود ارائه کردند. همچنین تنگنا‌ها و مشکلات بخش‌های خود را نیز توضیح دادند. 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: در این جلسه اشاره‌ای نیز به شرایط امنیتی کشور شد و اینکه جمهوری اسلامی ایران به اعتراف قدرت‌های مخالف و دشمنان با ثبات‌ترین کشور از میان کشورهای امن منطقه محسوب می‌شود و کلیه شاخص‌های امنیتی هم این مضوعات را تائید می‌کنند. 

وی افزود: در این جلسه معاون امنیتی وزارت اطلاعات اشاره‌ای به فعالیت‌های گروه‌های تروریستی، تکفیری از جمله داعش داشت و گفت شرایط تحت کنترل کامل است به طوری که کلیه تلاش‌های تروریستی آن‌ها در غرب، شرق، جنوب و جنوب شرقی مهار و متلاشی شد. سایر گروه‌های تروریستی مانند جیش العدل و امثال آن‌ها نیز تحت نظر کامل هست و با هر نوع نا‌امن سازی آن‌ها قاطع برخورد شده و خواهد شد. در حوزه گروه‌ها و حلقه‌های انحرافی و همچنین در مبارزه با قاچاق مواد مخدر سازمان یافته، وزارت اطلاعات برنامه‌های گسترده و دقیقی دارد و موفقیت‌های چشمگیری نیز تاکنون به دست آورده است. اقتدار امنیتی جمهوری اسلامی ایران امروز در حدی است که تهدیدات امنیتی را در خارج از مرز‌ها مدیریت می‌کند. 

نقوی حسینی گفت: یکی از بخش‌های مورد بحث امنیت فضای مجازی و نحوه حفظ امنیت و پالایش آن است که در این زمینه وزارت اطلاعات برنامه‌های سنگینی دارد زیرا تهدیدات این بخش متوجه صنایع زیربنایی و مادر می‌شود و نیازمند حمایت است. 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: در پایان پیشنهاداتی مبنی بر تقویت و حمایت اعتباری و بودجه‌ای ارائه شد که در کمیسیون تلفیق بودجه پیگیری شود. 

وی افزود: در ادامه جلسه امشب با حضور مسئولین وزارت کشور بودجه و اعتبارات وزارت کشور نیز مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر : ۴۴۱۲۶۹