خبرگزاری کار ایران

معاون اول رییس‌جمهور:

راه‌اندازی بخش تولید و صنعت کشور برای دولت یک اولویت مهم است

جلسه روسای خانه‌های صنعت و معدن استان‌های مختلف کشور با معاون اول رییس جمهور عصر امروز (شنبه) برگزار شد.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری در این جلسه با تاکید بر اینکه راه‌اندازی بخش تولید و صنعت کشور برای دولت یک اولویت مهم است، گفت: دولت به طور جدی به دنبال آن است که بستری مناسب برای فعالان بخش صنعت و معدن کشور فراهم کند تا واحدهای تولیدی و صنعتی کشور با نشاط به کار و فعالیت خود ادامه دهند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی اظهار داشت: برخی از این مشکلات همچون شرایط اقتصادی و اوضاع بین‌المللی کشور جزو عوامل محیطی هستند که مدیریت این عوامل خارج از اختیار روسای بنگاه‌های اقتصادی است اما برخی عوامل نظیر ساختار نیروی انسانی، تحقیق و توسعه برای افزایش بازدهی و بهره‌وری و تلاش برای بهبود کیفیت محصولات، از موضوعات درون بنگاهی هستند که‌ برای راه اندازی بخش تولید، باید توسط مدیران بنگاه‌ها اصلاح و بازنگری شوند.

معاون اول رییس جمهور خانه‌های صنعت و معدن کشور را زبان گویای صنعتگران و فعالان بخش معدن توصیف کرد و گفت: دولت از دریافت نظرات و دیدگاههای کار‌شناسی اعضای خانه‌های صنعت و معدن و پیشنهادات سازنده آن‌ها استقبال می‌کند و علاقه‌مند است در تصمیم گیری‌ها، از این نظرات استفاده کند.

در این جلسه برخی از روسای خانه‌های صنعت و معدن استان‌های مختلف کشور نیز ضمن اعلام آمادگی برای همراهی با برنامه‌های دولت، از اقدامات و سیاست گذاری‌های دولت تدبیر و امید قدردانی کردند و افزودند: مهار تورم بالای ۴۰ درصد یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای دولت بود و دولت توانست به دور از هیجانات و بدون عوام فریبی اقدامات ارزنده‌ای را در این مدت انجام دهد.

روسای خانه‌های صنعت و معدن کشور همچنین با انتقاد سیاست‌های غلط و تصمیمات نادرست در سالهای گذشته، از تلاش‌ها و دستاوردهای دولت تدبیر و امید در بخش‌های مختلف و بویژه در بخش سیاست خارجی قدردانی کردند.

روسای خانه‌های صنعت و معدن در ادامه این جلسه به بیان مهم‌ترین دغدغه‌ها و دل‌مشغولی‌های خود بخصوص ضرورت برطرف‌سازی مشکلات فراروی بخش صنعت و معدن کشور و نیز رفع موانع تولید پرداختند و پیشنهاداتی را در جهت بهبود وضعیت صنعت و معدن کشور ارائه کردند.

کد خبر : ۴۴۱۲۲۹