خبرگزاری کار ایران

سردار باقری در کنگره شهدای فاوا:

پیروزی‌های حلب و موصل، دستاورد فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس است/ هیچ متجاوزی به خود جرات تجاوز به ایران را نخواهد داد

کد خبر : ۴۴۰۴۳۰

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه هیچ متجاوزی به خود اجازه تجاوز به ایران را نخواهد داد، اظهار کرد: این بازدارندگی مرهون تصویری است که دفاع مقدس به بدخواهان نشان داده و بخشی نیز به خاطر فرهنگی است که از دفاع مقدس به نسل‌های بعد منتقل و به آنها نشان داده شد که چگونه با دشمن حرف بزنند و از منافع ملی حمایت کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سردار سرلشگر محمد باقری در یادواره ۶۵۰۰ شهید فاوا دوران دفاع مقدس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی گفت: جا دارد از شهدای مدافع حرم نیز یاد کنم چراکه برای آسایش و آرامش ملت با دفاع از صحنه‌های انقلاب، امنیت را برای ما فراهم کردند و از مدافعینی شدند که حریم ولایت را حفظ می‌کنند. 

رییس ستاد کل نیروهای مسلح به نقش مخابرات و ارتباط‌های الکترونیکی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: نقش نیروهای مخابراتی در هر نبردی نقشی بی‌بدیل است. در دوران دفاع مقدس هم به همین نحو بود و هیچ ماموریتی در دفاع مقدس قابل تصور نبود بدون اینکه جایگاه و ماموریت مخابرات در آن دیده شود. در عملیات‌های آفندی، که به کرات انجام شد در عملیات پدافندی و عملیات‌های پشتبانی و رزمی جایگاه مخابرات جایگاه غیرقابل انکار است. 

وی ادامه داد: مانند هر ماموریت دیگری و هر مسئولیتی در اینجا نیز نقش اصلی بر عهده انسان‌هایی بود که با ایثار جان خود در طول دفاع مقدس حضور پیدا کردند و سخت‌ترین ماموریت‌ها را بر عهده گرفتند. انسان‌هایی با ویژگی‌های ایثار و فداکاری و شهادت طلبی. به خاطر داریم عناصری بودند که همراه با فرماندهان در خطوط مقدم حضور و پا به پا فرمانده رسالت ایجاد ارتباط پایدار را فراهم می‌کردند و پا پس نکشیدند. 

سرلشگر باقری رازداری را از مهم‌ترین ویژگی‌های عناصر مخابراتی در دوران جنگ ذکر کرد و گفت: عناصر مخابراتی مورد اعتماد و اتکای فرمانده بودند. ویژگی دیگر خوشکفری آن‌ها بود. وقتی قرار است مفاهیم با رمز منتقل شود، خوش فکری و سرعت مهم است. آن‌ها باید با تحرک بالا در تمام سرمین‌های مختلف عملیاتی ایفای نقش می‌کردند و نسبت به صحنه عملیات و مراحل مختلف آن توجیه بودند تا طرح مخابراتی لازم را پیاده کنند. 

وی از جنگ الکترونیکی با دشمن به عنوان یک نبرد تمام عیار یاد کرد و گفت: طبیعی است که جبهه خودی به دنبال ایجاد ارتباط و دشمن بدنبال اخلال در ارتباط ما بود. در این نبرد مقابل دو مجموعه تخصصی مخابرات طبیعی است که عناصر ما باید متخصص و دست بالا‌تر برای جنگ الکترونیکی بودند. هر کدام از سیستم‌های ارتباطی دارای محدویت‌هایی هستند وقتی ارتباط در یک وضعیت رطوبت یا مرتفع می‌شد عنصر مخابراتی با تخصصی که داشت باید با تغییر شرایط راه ایجاد ارتباطی را فراهم می‌کرد. دشن دارای تجهیزات پیشرفته بود و کشورهایی که امروز ادعای مبارزه با تروریسم دارند آن روز پشت کشوری بودند که به کشوری که تازه انقلاب کرده بود، حمله کردند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح از شهدای فاوا به عنوان انسان های ایثارگر، شجاع و توانای که در دوران دفاع مقدس حماسه آفریدند، یاد کرد و گفت: به عنوان کسانی که در زمان جنگ و برای فرماندهی و انجام ماموریت ها از امکانات و خدمات آنها استفاده میکردیم، شهادت می دهیم به ندرت پیش می آمد که ارتباط قطع یا از سوی دشمن مختل شود. دستاورد ما از دفاع مقدس چنین افرادی است که با عهد خود با خدا عمل و به شهادت رسیدند. 

سرلشکر محمد باقری با بیان اینکه ما در دفاع مقدس حتی برای خرید سیم خاردار تحریم بودیم، گفت: عزیزان مخابراتی ما در دوران دفاع مقدس با وجود کمبود تجهیزات و نبود لوازم یدکی ماموریت‌های بسیار مهمی را انجام دادند و این در شرایطی بود که دشمن ما به قوی ترین تجهیزات شنود مخابراتی و تجهیزات اخلال‌کننده تجهیز شده بود. ما حتی نسبت به علم الکترونیک هم دچار اخلال بودیم و دانشگاه‌های خارج از کشور برای اینکه ما نسبت به این علم آگاهی و اطلاعات روز نداشته باشیم دانشجویان ما را نمی‌پذیرفتند اما در مقابل دشمنان ما را از همه حال تجهیز می‌کردند.

او گفت: در طول تاریخ به علت حکومت پادشاهان نالایق هرکس که به ایران حمله کرده بود، توانست بخشی از خاک کشور را مال خود کند اما در دفاع مقدس دشمنی به جمهوری اسلامی حمله کرد که تمامی قدرت‌های جهانی حامی او بودند و کشورهای مرتجع منطقه بدون محدودیت کمک‌های مالی در اختیار او گذاشتند.اما شهدا به نحوی عمل کردند که سربلندی دائم را برای ملت به وجود آورده و ذره‌ای از خاک کشور جدا نشد و کجاست کسی که ادعای تسلط بر کشور ما را داشت به چه ذلتی افتاد و چگونه کشته شد.

سردار باقری با بیان اینکه دفاع مقدس مبداء تاریخی برای ما شد، اظهار کرد: دفاع مقدس برای ما یک فرهنگ جدید، اقتدار و اراده ملی ایجاد کرد و دیگر کسی نمی‌تواند بگوید فلان کار را نمی‌شود انجام داد. افتخار ما این است که اکنون تمام مقامات ما با اطمینان می‌گویند ما می‌توانیم و قادر به انجام هر آنچه که نیاز ملت باشد، هستیم.

او ادامه داد: دفاع مقدس برای ما امنیت و آرامش و بازدارندگی آورد. مگر دشمنان ما تغییر رویه دادند؟ به برکت خون شهدا و ایثار و ایستادگی ملت شاهدیم اکنون کشور ما در میان جنگ و تروریسمی که منطقه را فرا گرفته آرام است.

رییس کل ستاد نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه هیچ متجاوزی به خود اجازه تجاوز به ایران را نخواهد داد، اظهار کرد: این بازدارندگی مرهون تصویری است که دفاع مقدس به بدخواهان نشان داده و بخشی نیز به خاطر فرهنگ و اراده‌ای است که در دفاع مقدس به نسل‌های بعد منتقل و به آنها نشان داده شد که چگونه با دشمن حرف بزنند و از منافع ملی حمایت کنند. ما در منطقه منزوی نشده و در فرآیندهای آن بیشترین نقش را داریم و افتخار می‌کنیم که پرچمدار مبارزه با تروریسم هستیم.

سرلشکر باقری با تاکید بر اینکه افتخار می‌کنیم امروز تجهیزات پیچیده نظامی را خود تولید می‌کنیم، یادآور شد: عزیزان ما در مجموعه فاوا نیروهای مسلح مستحضر هستند که هرچه می‌گذرد ارزش‌های این حوزه بالاتر می‌رود. نبردهای شبکه محور که روز به روز ارزش بالاتری می‌یابد وابسته به این حزوه است و نبرهای سایبری که می‌تواند آسیب بالایی بزند، تخصصش در این مجموعه است و ما بایستی با تاثی از شهیدان و اتکا به دستاوردهای دفاع مقدس برای صحنه‌های آینده خود را آماده کنیم و اهداف را کوچک نگیریم.

او به پیروزی‌های جبهه مقاومت در موصل و حلب اشاره کرد و گفت: ملتی که روزی در شلمچه و دیواره های اهواز و اسلام آباد غرب در داخل کشور دچار حوادث بود و بایستی با خون شهیدان شهرها را از تجاوز دشمن حفظ می کرد، امروز در کجاها راهنمایی عملیاتی می کند. پیروزهای حلب و موصل و شکست تروریست دستاورد فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس است. این نعمت به خاطر وجود شهدا و خانواده‌های صبوری است که با وجود از دست دادن سرپرست، پدر و یا فرزند خود پای آرمان‌ها ایستادگی کرده و مایه قوت قلب مسئولان نظام شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز