خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی در دیدار معتمدان جزیره خارک:

مشکلات جزیره خارک را با تمام گوشت و پوستم حس کردم

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تأکید بر اهمیت جزیره خارک در ایران گفت: جزیره خارک جایی نیست که نظام به مشکلات مردم اینجا توجه نکند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در ادامه سفر به جزیره خارک، بعدازظهر امروز در دیدار استاندار بوشهر، معتمدان محل و اعضای شورای اسلامی شهر خارک، امام جمعه اهل سنت، بخشدار، معاونان استاندار، فرماندار بوشهر، با بیان این نکته که مشکلات جزیره خارک را با تمام گوشت و پوستم حس کردم، به بیان خاطراتی از سفرهای خود به این جزیره پرداخت و گفت: می‌دانم که مردم این جزیره از قدیم به ایران وفادار بودند و در دفاع مقدس هم واقعاً فداکاری کردند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تأکید بر اهمیت جزیره خارک در ایران گفت: جزیره خارک جایی نیست که نظام به مشکلات مردم اینجا توجه نکند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با بیان این جمله که مثل مردم این جزیره به فکر آبادانی خارک هستم، خطاب به معتمدان مردم گفت: این حق مردم جزیره است که بخشی از درآمدهای فراوان اینجا برای آبادانی هزینه شود.

در آغاز این دیدار، مصطفی سالاری، استاندار بوشهر با تشکر از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، از نقش مردم این استان در ۸ سال دفاع مقدس یاد کرد و با تشریح ضعف‌های اقتصادی جزیره، استان و سراسر کشور، گفت: مردم، مثل زمان جنگ، همیشه در صحنه و آماده تلاش برای اعتلای کشور هستند.

همچنین حسین داربویی، عضو شورای اسلامی شهر جزیره خارک، از سوابق خاطرات حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در سالهای قبل از پیروزی انقلاب، دوران دفاع مقدس، دوران سازندگی، گفت: مردم جزیره که در تمام مقاطع با انقلاب همراهی و همکاری کردند، انتظار دارند مسائل و مشکلات آن‌ها حل شود که یکی از مهم‌ترین خواسته‌های آنان حل مشکل اسناد مالکیت خانه‌ها و زمین‌های آن‌ها و اشتغال جوانان است.

حسین رنجبر، از معتمدان محل نیز با تأکید بر ضرورت رسیدگی به مسائل مردم، به بیان مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مردم جزیره خارک پرداخت.

 

کد خبر : ۴۴۰۳۹۹