خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

کدام احزاب اصلاح‌طلب کنگره و همایش برگزار می‌کنند + جدول

در ماه‌های باقی مانده به انتخابات احزاب و تشکل‌های مختلف بیش از پیش فعال شده و سعی می‌کنند با برگزاری نشست‌ها و کنگر‌ه‌ها برنامه‌های خود را اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، احزاب اصلاح‌طلب در هفته‌های پیش رو قصد برگزاری کنگره و همایش‌هایی را دارند و برنامه‌ها و جزییات فعالیت‌های انتخاباتی خود را در گردهمایی‌ها اعلام می‌کنند.

-امیدی

جزییات آخرین برنامه‌های احزاب اصلاح‌طلب که اعضای آن‌ها در اختیار ایلنا قرار دادند، به شرح ذیل است:

بهمن ماه نخستین کنگره حزب توسعه ملی برگزار می‌شود

حزب توسعه ملی ایران با دریافت مجوز از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب پا به عرصه سیاسی کشور گذاشت. این حزب توسعه‌ فراگیر و پایدار بر مبنای عدالت را در برنامه‌ خود تدوین کرده است و فعالیت‌های انتخاباتی خود را در جهت اتحاد ملی با ائتلاف سایر تشکل‌ها و گروه‌های مستقل و اصولگرایان به صورت هم‌سو انجام خواهد داد و متشکل از تعدادی از نمایندگان مجلس، نخبگان دانشگاهی و اجتماعی هستند که با رویکرد اجتماعی در حال انجام فعالیت است.

محمود صارمی مسئول هیات موسس حزب توسعه ملی ایران و عضو بنیاد باران از برگزاری کنگره این حزب در بهمن ماه خبر داد و گفت: در حال حاضر این حزب قصد برگزاری یک کنگره در اواخر بهمن را دارد.

او ادامه داد: حزب توسعه ملی یک حزب اصلاح‌طلب است و مانند احزاب اصلاح‌طلب دیگر از روحانی در انتخابات سال ۹۶ باتوجه به دلایل خودمان حمایت خواهیم کرد.

صارمی خاطرنشان کرد: در جلساتی که با اعضای حزب داشته‌ایم مقرر شد بعد از برگزاری نخستین کنگره، سایر فعالیت‌های حزب بازگو شود. در حال حاضر برگزار شدن این گردهمایی برای ما بسیار مهم است و تمامی تلاش خود را به کار خواهیم بست تا هرچه باشکوه‌تر برگزار شود.

اعضای حزب مردم سالاری با مراجع دیدار می‌کنند

حزب مردم سالاری به دبیر کلی مصطفی کواکبیان و به منظور حمایت از گفتمان اصلاح‌طلبی در سال ۱۳۷۷ ابتدا در شهرهای استان سمنان شکل گرفت و پس از تصویب اساسنامه آن در تاریخ ۱۳۷۸/۷/۳ در کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب، پروانه آن در دهم آبان ۱۳۷۸ به نام حزب مدافعان پیام دوم خرداد صادر شد.

در پی برگزاری اولین کنگره در دوم خرداد ۱۳۸۱ این حزب به نام حزب مردم سالاری تغییر نام یافت و اصلاحات اساسنامه آن در مورخ ۸۱/۶/۴ به تصویب کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب رسید.

حسین قیومی عضو مرکزی حزب مردم سالاری گفت: حزب مردم سالاری قصد برگزاری یک کنگره سراسری در بهمن ماه را دارد.

او ادامه داد: در ماه آینده یک جلسه با دبیران استان‌ها در شهر قم خواهیم داشت و با مراجع عظام این شهر نیز دیدار و درباره برنامه‌های حزب گفت‌و‌گو خواهیم داشت. مردم سالاری مانند دیگر احزاب اصلاح طلب از روحانی در انتخابات سال ۹۶ حمایت خواهد کرد اما در حال بررسی گزینه‌های دیگری هم نیز هستیم.

حزب اعتماد ملی همایش سراسری برگزار می‌کند

حزب اعتماد ملی به دبیر کلی مهدی کروبی پس از انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۴ بعد از کناره‌گیری وی از دبیرکلی مجمع روحانیون مبارز تأسیس شد که در حال حاضر رسول منتجب‌نیا قائم مقامی این حزب را بر عهده دارد.

محمدصادق جوادی حصار درباره برنامه‌های انتخاباتی حزب اعتماد ملی گفت: طبیعتا مانند هر حزب و تشکل دیگر در انتخابات شرکت و حضور فعال خواهیم داشت.

او ادامه داد: طبق اجماع صورت گرفته در حال حاضر مانند جریان اصلاحات از نامزدی روحانی در انتخابات سال ۹۶ حمایت خواهیم کرد.

این فعال سیاسی در مورد برنامه‌های حزب در آستانه انتخابات عنوان کرد: به طور قطع همایش‌هایی در ماه‌های باقی مانده به انتخابات در کشور خواهیم داشت و از اعضای حزب در سراسر کشور دعوت می‌شود تا در آن شرکت کنند.

او در ادامه افزود: جلسات به طور منظم در شورای مرکزی و همچنین مراکز استان‌ها با حضور سران حزب برگزار می‌شود و در آن مباحث و برنامه‌های آینده حزب مورد بررسی قرار می‌گیرد.

برگزاری کنگره انجمن اسلامی پزشکان در هفته آخر دی با محوریت انتخابات ۹۶

در حال حاضر محمدرضا ظفرقندی دبیر کلی این انجمن را بر عهده بر دارد.

علی تاجرنیا قائم مقام انجمن اسلامی جامعه پزشکان گفت: کنگره جامعه اسلامی پزشکی در هفته آخر دی ماه برگزار می‌شود که یک مجمع عمومی سالانه است ومحور اساسی و مورد بحث در این گردهمایی انتخابات در سال ۹۶ است

وی در ادامه افزود: درباره انتخابات سال آینده انجمن اسلامی پزشکان نیز در همین مجمع تصمیم‌گیری می‌شود.

وی در ادامه افزود: شورای مرکزی و همچنین دبیر کل انجمن اسلامی جامعه پزشکی هر دو سال یکبار انتخاب می‌شود که در حال حاظر محمدرضا ظفرقندی این مسئولیت را برعهده دارد.

نیمه دوم دی ماه کنگره حزب اعتدال و توسعه برگزار می‌شود

حزب اعتدال و توسعه در سال ۱۳۷۸ با رهبری حسن روحانی تأسیس شد و در حال حاضر محمد باقر نوبخت دبیرکلی این حزب را بر عهده دارد. از اعضای آن می‌توان محمود واعظی، محمد باقر نوبخت، اکبر ترکان، محمدرضا نعمت‌زاده، مرتضی محمدخان و حسین موسویان نام برد.

اسماعیل شجاعی سخنگوی حزب اعتدال و توسعه گفت: نیمه دوم دی ماه حزب اعتدال و توسعه کنگره سراسری خود را برگزار خواهد کرد.

او افزود: در نیمه دوم دی ماه حزب اعتدال و تو سعه یک کنگره سراسری با حضور همه اعضای خود خواهد داشت.

او ادامه داد: حزب اعتدال و توسعه دارای بیش از ۲۰ کانون و سازمان است و در ۳۱ استان کشور به طور مستمر فعالیت می‌کند.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه گفت: برنامه‌های این حزب برای انتخابات در حال پیگری است، نشست و جلسات هم اندیشی اعضا به صورت منظم برگزار می‌شود.

او در ادامه گفت: در کانون‌ها و مراکز استان‌ها جلسات مختلف به منظم برگزار می‌شود و احکام دبیران نیز صادر و به آن‎‌ها ابلاغ می‌شود.

شجاعی تاکید کرد: حزب اعتدال و توسعه با همه توان از روحانی درانتخابات سال ۹۶ حمایت خواهد کرد و تلاش خود را به کار خواهد بست تا اتفاق سال ۹۲ تکرار شود.

کنگره مجمع نیروهای خط امام به زودی برگزار می‌شود

مجمع نیروهای خط امام یکی از احزاب نسبتا قدیمی اصلاح‌طلب است این حزب در سال ۱۳۷۴ به رهبری سید هادی خامنه‌ای و هادی غفاری تشکیل شد و برخی از نمایندگان در مجلس شورای اسلامی از اعضای این حزب هستند. مجمع نیروهای خط امام (ره) از احزاب تشکیل دهنده شورای هماهنگی جبهه اصلاحات (متشکل از ۲۳ حزب) است.

حمید قزوینی عضو مجمع نیروهای خط امام نیز، درباره فعالیت این مجمع گفت: مانند تمامی احزاب و تشکل‌ها برنامه‌هایی را برای انتخابات سال ۹۶ خواهیم داشت که بخشی از کار در شورای مرکزی و بخش دیگر در واحدهای استانی و شهرستان‌ها در حال پیگیری است.

این فعال اصلاح طلب در ادامه افزود: جلسات و نشست‌هایی با حضور اعضا صورت گرفته است و در آینده نزدیک نیز یک کنگره خواهیم داشت.

او در پاسخ به این سؤال که آیا مجمع نیروهای خط امام با سایر احزاب و تشکل‌ها رایزی داشته‌ یا خیر؛ عنوان کرد: به طور طبیعی در آستانه انتخابات احزاب با یکدیگر تعامل و رایزنی‌های خواهند داشت که ما نیز از این قاعده مستثنی نیستیم، ما با جریان‌های همفکر خود مانند شورای هماهنگی جبهه اصلاحات جلساتی به صورت هفتگی و یا دائمی داشته‌ایم در این نشست‌ها توان‌های سیاسی و سایر مسائل مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

او با اشاره به اینکه مجمع نیروهای خط امام در حال ارزیابی شرایط است، گفت: برای اینکه اعلام کنیم در انتخابات از چه کسانی حمایت خواهیم کرد، زود است ابتدا باید شرایط سیاسی کشور را به طور دقیق مورد ارزیابی و بررسی قرار داد سپس تصمیم گرفت.

قزوینی خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی برای جریان اصلاحات و اعتدالی مهم این است که از روحانی به عنوان گزینه اصلی حمایت کنند اما این به معنای آن نیست که ما نقدی به عملکرد دولت نداریم و این انتقادات به شکل علنی و از طریق مجاری‌ که به شکل طبیعی و عادی موجود است در قالب جلسات مشورتی و دیدارهای خصوصی به دولت منتقل شده است.

حزب اراده ملت در دی و بهمن کنگره برگزار می‌کند

حزب اراده ملت ایران (حاما) در سال ۱۳۶۹ توسط جمعی از دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران فعالیت خود را آغاز و در سال ۱۳۷۹ مجوز تأسیس از وزارت کشور دریافت کرد . حاما یک حزب اصلاح‌طلب میانه است و اولویت خود را پیشرفت کشور و حل مشکلات طبقه پایین جامعه می‌داند.

احمد حکیمی‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره برنامه‌های انتخاباتی حزب اراده ملت گفت: قرار است دو گردهمایی در ماه‌های باقی مانده به انتخابات از سوی حزب اراده ملت برگزار شود.

او ادامه داد: حزب اراده ملت در ابتدا یک پیش‌کنگره در در اوایل دی ماه خواهد داشت و سپس کنگره اصلی خود را در بهمن ماه برگزار می‌کند.

حکیمی‌پور در پاسخ به این سوال که حزب اراده ملت در انتخابات سال ۹۶ از چه کاندیدایی حمایت خواهد کرد، گفت: به طبع ما هم مانند سایر احزاب اصلاح‌طلب از روحانی حمایت خواهیم کرد اما دغدغه‌های خود را هم داریم و آن‌ها را نیز مطرح می‌کنیم.

کد خبر : ۴۴۰۳۲۷