خبرگزاری کار ایران

شمخانی:

اقتصاد مقاومتی مهم‌ترین شاخص ارزیابی میزان وفاداری به انقلاب اسلامی است

دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: امروز اقتصاد مقاومتی مهم‌ترین شاخص ارزیابی میزان وفاداری به انقلاب اسلامی و عملکرد انقلابی است و در این مسیر سپاه پاسداران بایستی پیشگام باشد.

به گزارش ایلنا، علی شمخانی عصر امروز از نمایشگاه دستاوردهای قرارگاه سازندگی خاتم الأنبیاء (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازدید کرد.

دریابان شمخانی پس از این بازدید با تقدیر از فعالیت‌های گسترده صورت گرفته در مسیر سازندگی کشور، راهبرد اقتصاد مقاومتی را بستر ساز بکارگیری تجربیات کشور در دفاع مقدس با بهره گیری از مدیریت جهادی دانست.

وی با اشاره به فعالیت ارزشمند نهادهای انقلاب اسلامی در مسیر سازندگی و محرومیت زدایی گفت؛ هم افزایی نهادهایی که در مناطق محروم کار می‌کنند با پشتیبانی سپاه پاسداران اقدامی ضروری و موجب شتاب گرفتن فرایندهای توسعه و خدمات رسانی می‌گردد.

علی شمخانی با اشاره به تاثیرگذاری مستقیم اقتصاد بر امنیت و سلامت اجتماعی و فرهنگی خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات و آسیبهای ما از جمله ناهنجاریهای، اجتماعی، فرهنگی و تربیتی ما اقتصاد پایه بوده و تا زمانی که اقتصاد در مسیر رشد و اعتلای مستمر قرار نگیرد نمی‌توان به رفع موثر معظلات اجتماعی امیدوار بود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد؛ امروز اقتصاد مقاومتی مهم‌ترین شاخص ارزیابی میزان وفاداری به انقلاب اسلامی و عملکرد انقلابی است و در این مسیر سپاه پاسداران بایستی پیشگام باشد.

شمخانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیروزی راهبردی ارتش سوریه و جبهه مقاومت در حلب گفت؛ مقاومت و پایداری مردم و دولت سوریه در برابر تروریست‌ها الگوی موفقی برای کشورهای منطقه و پاسخی محکم به کشور‌ها و ائتلاف‌هایی است که وقیحانه از تروریست‌ها حمایت می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت؛ قطعنامه ۲۳۲۸ شورای امنیت سازمان ملل متحد با توجه به درنظر نگرفتن شرایط و مشکلات مردم و نقش دولت سوریه و تمرکز صرف بر نجات تروریست‌ها به نفع حل بحران این کشور نبوده و می‌تواند زمینه ساز افزایش تنش در سوریه شود.

وی با اشاره به سوابق سوء استفاده کشورهای غربی و حامیان تروریست‌ها از آتش‌بس‌ها و حضور عناصر اطلاعاتی مشکوک در راستای تقویت مسلحان گفت: به جای قطعنامه‌ها و بیانیه‌های جانبدارانه بایستی عزم جدی برای انسداد مسیر ارسال سلاح، نیرو و انکانات مالی به سوریه شکل گیرد.

نماینده مقام معظم رهبری افزود: تاکید اجلاس سه جانبه مسکو بر حمایت کامل از حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی سوریه و اولویت بخشی به فرایند سیاسی از نکات مثبتی است که نشان دهنده صحیح بودن راهبرد جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بروز بحران تروریسم در سوریه است.

دریابان شمخانی ضمن انتقاد از کارشکنی تروریست‌ها در خروج مردم از مناطق تحت محاصره گفت؛ زمینه برای خروج مجروحان و سالخوردگان از مناطق فوعه و کفریا بایستی به سرعت فراهم شود و هرنوع کارشکنی در این مسیر توسط هر گروهی باید باپاسخ و واکنش شدید و سخت جامعه بین المللی مواجه شود.

کد خبر : ۴۴۰۳۲۳