خبرگزاری کار ایران

عارف:

شاخص‌های فناوری در کشور ما مطلوب نیست/نباید به مقوله هوشمندسازی انرژی نگاه لوکس داشت

رییس انجمن شبکه‌های هوشمند انرژی ایران گفت: نگاه منفی که در کشور به فناوری بود، موجب شد نتوانیم خود را پابه پای فناوری جلو ببریم اما خوشحال هستیم که توانستیم انجمن شبکه‌های هوشمند انرژی را در یک شرایط خوبی ایجاد کنیم.

به گزارش ایلنا،  «محمدرضا عارف» بعد از ظهر امروز یکم دی ماه در مراسم اختتامیه کنفرانس شبکه‌های هوشمند انرژی ۹۵ در محل دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان اظهار کرد: دانشمندان جوان سرمایه‌های معنوی و ارزشمند کشور هستند که دستاوردهای علمی را مدیون تلاش‌ها و مجاهدت‌های علمی آن‌ها هستیم.

وی با اشاره به حجم زیاد مقالات ارسال شده به دبیرخانه کنفرانس افزود: داوران کار مشکلی دارند که باید از میان کارهای خوب، گزینش کنند و امیدواریم در دوره‌های بعدی کنفرانس بتوانیم از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

عارف در ادامه تصریح کرد: کرمان استانی با پتانسیل‌های بسیار، مردمی با انگیزه و پرتلاش است و همه دستاوردهای ارزشمندی را که در استان شاهد هستیم، مرهون حضور، هماهنگی و همدلی مردم است و کرمان جزو استان‌های نمونه در این زمینه می‌باشد.

رییس انجمن شبکه‌های هوشمند انرژی ایران بیان کرد: انجمن شبکه‌های هوشمند انرژی انجمن نوپایی است و امروز هوشمندسازی یکی از اولویت‌ها و جهت گیری‌های فناوری در دنیاست و ناگزیر هستیم در این زمینه تلاش کنیم.

وی افزود: نگاه منفی که در کشور به فناوری بود، موجب شد نتوانیم خود را پابه پای فناوری جلو ببریم اما خوشحال هستیم که توانستیم انجمن شبکه‌های هوشمند انرژی را در یک شرایط خوبی ایجاد کنیم.

عارف اظهار کرد: شاید نمود انجمن‌های علمی، برگزاری کنفرانس‌های سالانه باشد و روند خوبی در برگزاری کنفرانس‌های شبکه‌های هوشمند انرژی شاهد بوده‌ایم و رشد کیفی و کمی مقالات کنفرانس خوب بوده است.

وی تصریح کرد: باید مقامات تصمیم ساز و تصمیم گیر را توجیه کنیم و هوشمندسازی را جا بیندازیم. نباید نگاه لوکس به آن داشت و باید و می‌توانیم با توجه به برنامه‌ها توسعه و ضرورت‌ها، از هوشمندسازی استفاده کنیم و دانشگاه‌ها باید در زمینه‌های علمی همکاری کنند.

رییس مجمع نمایندگان استان تهران ابراز کرد: ما از امنیت شبکه‌های هوشمند غافل نمانده‌ایم و این موضوع مهمی در دنیاست و انجمن باید در بخش‌های دیگر کار کند و ارتباط بین المللی ما قوی نیست و باید ارتباطمان بیشتر باشد.

وی با بیان اینکه برگزاری سمینارهای منطقه‌ای و نشست‌های موردی علمی و گفت‌و‌گوی علمی بین دانشمندان ایران و جهان یک ضرورت است، اظهار کرد: در هایتک در برخی از بخش‌ها در کشور بسیار موفق بوده‌ایم و حقیقتا پشت آن یک تشکل علمی موفق با افراد باانگیزه را حس می‌کنیم.

رییس انجمن شبکه‌های هوشمند انرژی ایران با بیان اینکه انجمن شبکه‌های هوشمند انرژی یک انجمن فناوری و فوق تخصصی است، گفت: شاخص‌های فناوری در کشور ما مطلوب نیست و سهم «آی سی تی» از تولید داخلص داخلی یک و نیم درصد است و جایگاه بر‌تر را می‌خواهیم و اینکه مرجعیت علمی را داشته باشیم.

عارف بیان کرد: باید سهم اقتصاد دانش بنیان که یکی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، حداقل ۵۰ درصد در تولید ناخالص داخلی باشد و آنچه که برای انجمن‌های علمی یک ضرورت است، فناوری می‌باشد.

 در این مراسم با حضور رییس دانشگاه صنعتی شریف، رییس داشگاه هایتک کرمان و جمعی از مسوولان، از برگزیدگان کنفرانس شبه‌های هوشمند انرژی ۹۵ و پایان نامه‌های بر‌تر تقدیر شد.

کد خبر : ۴۴۰۳۲۱