خبرگزاری کار ایران

بیانیه حزب همبستگی درباره منشور حقوق شهروندی:

منتقدان دولت به دور از دروغ‌پراکنی و پرخاشگری، همگام با خواست عمومی قدم بردارند

حزب همبستگی ایران اسلامی در بیانیه‌ای رونمایی از منشور حقوق شهروندی را به آحاد ملت ایران تبریک گفت و تاکید کرد که استیفای حقوق و آزادی‌های مدنی و سیاسی از جمله خواست‌های همیشه مردم بزرگ ایران بوده و هست.

به گزارش ایلنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:

 «انتشار منشور حقوق شهروندی در آذر ماه سال جاری که نشان از عزم جدی ریاست محترم جمهور بر تحقق کامل آرمان‌های امام راحل و شهدا، شعارهای بنیادین انقلاب اسلامی و مطالبات مردم شریف ایران داشته، استمرار نهضت‌های آزادی‌خواهی، دموکراسی‌طلبی، استقرار عدالت و رفاه و توسعه و پیشرفت همه جانبه از یکصد و ده سال پیش یعنی طلیعه نهضت مشروطه را نوید می‌دهد.

در این بیانیه با اظهار خرسندی از رونمایی منشور حقوق شهروندی که تحقق یکی از وعده‌های مهم دولت تدبیر و امید در راستای حفظ کرامت انسانی و صیانت از حقوق آحاد مردم با تکیه بر قانون است، آمده است: در کشوری که منشا و مرکز اقوام و مذاهب و گویش‌های گوناگون است چنین گام بلند و سترگی به دور از هرگونه تبعیض و حمایت یکسان قانون و تساوی همه افراد و گروه‌ها جای قدردانی دارد و باید به مردمی که چنین دولتی را انتخاب کرده‌اند نیز آفرین گفت.

رجاء واثق داریم که اهتمام و پافشاری دولت تدبیر و امید برای ساختن ایرانی آباد و آزاد بر اساس آموزه‌های مترقی دین مبین اسلام، تمدن چندهزارساله کشور ایران و تجربیات موفق کشورهای پیشرفته چشم انداز روشن و امیدوار کننده‌ای پیش روی مردم انقلابی و فرهیخته ما قرار خواهد داد.

بی‌گمان تحقق بند بند منشور حقوق شهروندی که با جامعیت و توجه به ابعاد مختلف حیات بشری از نیازهای اولیه نظیر مسکن، شغل، محیط زیست پاک گرفته تا آرمان‌های متعالی مانند آزادی بیان و قلم، تجمعات، عدالت، تساوی حقوق و کرامت انسانی که تهیه و تدوین گردیده است، مدینه فاضله‌ای که‌‌ همان مدینه النبی را در ام‌القرای کشورهای اسلامی مستقر و محقق خواهد نمود.

حزب همبستگی ایران اسلامی امیدوار است منتقدان نیز نگاهی منصفانه به عملکرد دولت به خصوص در این موضوع خاص داشته و آن‌ها نیز با نگاه شهروندی به این موضوع نگریسته و به دور از دروغ‌پراکنی و اتهام‌زنی و پرخاشگری، رسانه‌های خود را پالایش کرده و همسو و همگام با مردم و خواست عمومی قدم بردارند و اگر نقصی در این سند یا اجرای آن می‌بینند به صورت علمی و درست و نه آمار و ارقام ساخته و پرداخته و هیاهو مطرح و پیگیری کنند.

حزب همبستگی ایران اسلامی بهترین ضمانت اجرایی برای تحقق بی‌کم و کاست منشور حقوق شهروندی را اطلاع‌رسانی دقیق، نقد منصفانه و پاک نگاه داشتن آن از نگاه‌های جناحی و افراطی دانسته و تمام تلاش خود را در جهت تبدیل حقوق شهروندی به یک مطالبه و خواست عمومی و فراگیر و ظهور و بروز آن به عنوان یک فرهنگ ملی به کار خواهد گرفت و از تمامی آحاد ملت، جریان‌ها، نهاد‌ها، احزاب و به ویژه قوای سه گانه دعوت می‌کند تا در راستای به بار نشستن ثمره‌ای دیگر از آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی، امام راحل عظیم الشان و رهبر معظم انقلاب، با نگاهی ملی به همراهی دولت تدبیر و امید برخاسته تا شاهد شکوفایی و توسعه هر چه بیشتر کشور عزیزمان ایران اسلامی باشیم.

در پایان برای دولت تدبیر و امید که با عزمی راسخ و اهتمام تمام و به تاسی از فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در جهت تامین و توسعه حقوق شهروندی تلاش می‌کند آرزوی موفقیت و بهروزی داریم.»

کد خبر : ۴۴۰۱۱۰