خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی:

حاشیه‌سازان بیشتر از دولت، رسانه و تریبون دارند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تشریح موانع، محدودیت‌ها و ملاحظات روحانی و دولت، گفت: مواضع محکمی در مسائل داخلی و خارجی دارد، اما توجه داشته باشیم که در کنار ضعف اطلاع‌رسانی دولت، حاشیه‌سازان، بیشتر از دولت، رسانه و تریبون دارند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از فرزندان شهدا، ایثارگران و یادگاران شهیدان را سرمایه‌های ارزشمندی برای اسلام، ایران و انقلاب اسلامی دانست و گفت: جامعه باید از روحیات شما برای تقویت پایه‌های روحی مردم استفاده نماید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با یادآوری رشادت‌های شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و نقش و تأثیر آن دلاوری‌ها در پیروزی و تثبیت نظام اسلامی، گفت: امروز پرچم آن شهدا به دست یادگاران آنهاست که باید برای تحقق آرزو‌ها و آرمان‌های امام و شهیدان تلاش کنند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، طرح مسائل اساسی از طرف فرزندان شهدا را امیدوار کننده خواند و گفت: همه باید دست به دست هم بدهیم تا کشور از مسایل و مشکلات عبور کند.

وی در توضیح مسأله‌ای که یکی از فرزندان شهدا در خصوص سیاست‌های داخلی و خارجی دولت یازدهم مطرح کرده بود، گفت: رفع سایه تهدید و تحریم و توافق‌نامه برجام، حاصل سیاست خارجی مناسب و عاقلانه دولت است و در سیاست داخلی هم، جلوگیری از لجام گسیختگی تورم از اقدامات مهم است که البته مردم حق دارند در مسایل مهم و نیازهای ضروری، رفاه کامل داشته باشند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تشریح موانع، محدودیت‌ها و ملاحظات روحانی و دولت، گفت: مواضع محکمی در مسائل داخلی و خارجی دارد، اما توجه داشته باشیم که در کنار ضعف اطلاع‌رسانی دولت، حاشیه‌سازان، بیشتر از دولت، رسانه و تریبون دارند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، منشور حقوق شهروندی ابلاغی توسط رئیس جمهوری را حق همه مردم ایران در اقصی نقاط کشور دانست و گفت: اگر چه رسانه‌های مخالف دولت با این منشور برخورد تحقیرآمیز، همراه با سانسور دارند، اما مردم ایران در شهر و روستا آگاه هستند و خیلی خوب می‌دانند که در چه فضایی و با چه موانعی دولت به این مسایل می‌پردازد!!

وی برای بیان نوع تفکرات مردم به انتخابات اسفندماه ۹۴ اشاره کرد و گفت: در شرایطی که اول بزرگان یک جناح را انداختند و سپس باقی مانده‌ها را به انواع تهمت‌ها نواختند، مردم با قاطعیت و اکثریت نشان دادند که اعتدال را می‌خواهند و از افراط و تفریط گریزان و از تهمت‌زنی و دروغ بیزار هستند.

در آغاز این دیدار، سمیه طهماسبی، حبیب‌الله مجاهد، محمدباقر شریف‌نیا، پدرام گل رسان، محمدحسین بکمی، شکوه السادات رضایی و هیوا سوران به بیان دیدگاه‌های خویش درباره مسایل مختلف پرداختند.

 

کد خبر : ۴۳۹۹۷۲