خبرگزاری کار ایران

روحانی در تماس تلفنی پوتین:

تقویت همکاری تهران – مسکو در کمک‌رسانی به مردم سوریه ضروری است

روسای جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه عصر دوشنبه در تماسی تلفنی درباره مهم‌ترین موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌و‌گو و تبادل نظر کردند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام حسن روحانی در این تماس تلفنی، با تاکید بر ضرورت تداوم حمایت دولت‌های ایران و روسیه از مردم سوریه در این دوران سخت گفت: بسیار مهم است که مردم سوریه احساس کنند در مبارزه علیه تروریست‌ها تنها نیستند.

روحانی ضمن انتقاد از بی‌توجهی غربی‌ها نسبت به مردم بیگناهی که در شرایط بسیار دشوار و تحت ستم تروریست‌ها در شهرهای مختلف سوریه گرفتار آمده‌اند، تقویت همفکری و همکاری تهران – مسکو و تداوم کمکهای دارویی و غذایی برای مردم سوریه و ترغیب دیگر کشور‌ها به ارسال این کمک‌ها را ضروری برشمرد.

رییس جمهور همچنین از نشست وزیران خارجه ایران، ترکیه و روسیه در مسکو استقبال کرد و گفت که این نشست می‌تواند به هماهنگی بیشتر سه کشور در کمک به مردم سوریه یاری برساند.

 «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه نیز در این تماس تلفنی، بیرون راندن تروریست‌ها از شهر حلب و حاکمیت دولت سوریه بر این شهر را موفقیت آمیز دانست و بر ضرورت تداوم همفکری و همکاری تهران – مسکو دراین عرصه تاکید کرد.

رییس جمهور روسیه نیز حمایت و ارسال کمکهای انساندوستانه به مردم سوریه رادر شرایط کنونی ضروری خواند و گفت: وظیفه جامعه بین المللی و از جمله ایران و روسیه در دوره کنونی، حفاظت از مردم سوریه و تداوم کمک رسانی به آنان دراین شرایط دشوار است.

وی همچنین بر ضرورت کمک رسانی به مردم بی‌دفاع و غیرنظامی سایر مناطق سوریه تاکید کرد.

کد خبر : ۴۳۹۵۵۶