خبرگزاری کار ایران

اسحاق جهانگیری:

بخش‌خصوصی می‌تواند معجزه کند/ هنرشان عصبانی‌کردن وزیر‌ بهداشت بود

معاون‌اول رئیس‌جمهوری گفت: بخش‌خصوصی باید میدان‌دار اقتصاد کشور باشد چراکه می‌تواند معجزه کند.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری در مراسم افتتاح بیمارستان عرفان نیایش افزود: من به عنوان مسئول اجرایی، فکر می‌کنم یکی از شریف‌ترین و خادم‌ترین اقشار جامعه پزشکان هستند و هیچ بخشی از نخبگان کشور به آن میزان که پزشک خدمت می‌کند تا این اندازه بین مردم مورد اعتماد و دلسوز نیست و نباید به مسائل حاشیه‌ای فکر کرد.

وی با اشاره به طرح تحول سلامت، گفت: این طرح با هدف کاستن از مشکلات مردم در حوزه سلامت اجرا شد و در این مسیر، وزیر کاردان، دلسوز و پرتلاشی همچون دکتر هاشمی این کار را بر عهده گرفت که چند شب گذشته در صداوسیما وی را عصبانی کردند. من تعجب کردم چون این هنر آنها بود که توانستند وی را عصبانی کنند.

جهانگیری با بیان اینکه دولت در تنگنای بودجه توانست طرح تحول سلامت را اجرا کند، ادامه داد: زمان تحریم‌ها و کاهش قیمت نفت و بدهی‌های دولتی این طرح را انجام دادیم و همچنان در ادامه آن مصمم هستیم اما نیاز است به‌طور مرتب بازخورد اجرای آن از جامعه گرفته شود و در صورت نیاز اصلاحات انجام گیرد.

وی با بیان اینکه بخش‌خصوصی باید میدان‌دار اقتصاد کشور باشد، افزود: یکی از زمینه‌هایی که نیاز است بخش‌خصوصی به آن ورود کند حوزه درمان است و ما از این ورود به طور جدی حمایت می‌کنیم چراکه بخش‌خصوصی می‌تواند معجزه کند.

جهانگیری یادآور شد: یکی از دلایلی که بخش‌خصوصی غیر پزشک کمتر در حوزه درمان ورود پیدا کرده مسئله کسب مجوزها است و این کسب مجوزها در فضای کسب و کار باید اصلاح شود.

وی افزود: از طرف دیگر در سیستم اجرایی کشور باید افراد متناسب با کار فعالیت کنند و کنار تیم مدیریتی پزشکان باید تیم مدیریتی با تخصص‌های دیگر نیز وجود داشته باشد.

کد خبر : ۴۳۸۷۲۷