خبرگزاری کار ایران

رئوفیان در گفت‌وگو با ایلنا؛

چندنفر تصمیم‌ می‌گیرند و انتظار دارند همه احزاب تبعیت کنند/ بی‌اطلاعی از برگزاری مجمع عمومی اصولگرایان

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین گفت: این‌گونه نباشد که در یک جمع چندنفره بنشینند و تصمیم‌گیری کنند و انتظار داشته باشند همه طیف‌ها و احزاب اصولگرا از آن تصمیم تبعیت کنند؛ لذا این روند منجر به وحدت نمی‌شود.

ابوالقاسم رئوفیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با ابراز بی‌اطلاعی از برگزاری مجمع عمومی اصولگرایان گفت: تصمیم‌گیری‌ها باید در جمع تمامی نمایندگان و احزاب و گروه‌های اصولگرا صورت گیرد و این‌گونه نباشد که در یک جمع چندنفره بنشینند و تصمیم‌گیری کنند و انتظار داشته باشند همه طیف‌ها و احزاب اصولگرا از آن تصمیم تبعیت کنند؛ لذا این روند منجر به وحدت نمی‌شود.

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین گفت: توصیه و پیشنهاد ما مانند گذشته که به آن گوش نکردند و دیدیم که چه پیامدی داشت، این است که در حوزه تصمیم‌گیری، فعالان گروه اصولگرایی را در نظر بگیرند نه آنهایی که از ۱۰ نفر عضو بیشتر برخوردار نیستند و اسم خود را حزب گذاشته‌اند؛ لذا هیچ کدام از جناح‌های اصولگرا آن‌ها را حزب نمی‌دانند.

او تاکید کرد: امیدواریم از فعالان سیاسی اصولگرا دعوت شود و آن‌ها با حق رای در هسته تصمیم‌گیری حضور یابند و به تصمیم نهایی برسند تا وحدت اصولگرایان به وقوع بپیوندد.

رئوفیان با اشاره به فعالیت‌های حزب اسلامی ایران زمین گفت: فعالیت‌های این تشکل در زمینه انتخابات ۹۶ مدت‌ها است، آغاز شده است و تقریبا برنامه‌ها آماده است که همه افرادی که نامشان روی میز انتخابات به عنوان گزینه مطرح هستند را بررسی کنیم. در این راستا جدول شاخص‌هایی که این افراد را با آن تطبیق می‌دهیم، آماده شده است.

او با بیان اینکه در جلسه شورای مرکزی ۷ معیار و ۴۱ شاخص را تصویب کرده‌ایم، گفت: رییس دولت باید بتواند بیشترین شاخص‌ها را احراز کند.

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین با اشاره به دیدار با آیت الله موحدی کرمانی که اول آذرماه برگزار شد، گفت: یک نسخه از این شاخص‌های مد‌نظر حزب را به ایشان ارائه دادیم که پس از مطالعه آن را «خوب» توصیف کردند، آنچه مهم است این است که جدول شاخص‌ها باید مورد توجه قرار گیرد تا از بین گزینه‌های مطرح آنکه بیشترین امتیاز را (برای هر شاخص ۱ تا ۵ امتیاز در نظرگرفته شده) کسب می‌کند، مشخص و تکلیف تشکیلاتی برای معرفی نامزد مورد نظر معلوم شود و گزینه‌های بر‌تر از سوی احزاب عضو جبهه ایستادگی به جبهه ایستادگی و از احزاب عضو در دیگر جبهه‌های اصولگرا به جبهه متبوعشان و گزینه منتخب از سوی هر جبهه به شورای تصمیم‌گیری اصولگرایان معرفی شود و در‌‌ نهایت هسته تصمیم‌گیری اصولگرایان، گزینه نهایی را مشخص و به مردم معرفی کند.

او بیان کرد: از دیگر احزاب هم تقاضا داریم که گزینه‌های مدنظر خود را به جبهه ایستادگی معرفی کنند تا پس از بررسی به شورای ائتلاف معرفی شوند.

رئوفیان گفت: در حزب اسلامی ایران زمین بنا داریم دوشنبه هفته آینده کار تطبیق را با تکیه بر روش اجماع انجام دهیم.

عضو جبهه ایستادگی از ارائه جدول شاخص‌ها به جبهه ایستادگی خبر داد و گفت: جدول شاخص‌ها را به جبهه ایستادگی پیشنهاد می‌کنیم تا در کنار جدول‌هایی که امیدواریم دیگر احزاب عضو جبهه ارائه کنند، بررسی و به جدول واحدی دست پیدا کنیم و نامزدهای پیشنهادی دیگر احزاب را با آن جدول اندازه‌گیری کنیم.

کد خبر : ۴۳۷۷۵۱