خبرگزاری کار ایران

رحیمی به ایلنا خبر داد:

ایجاد شبهه کمیسیون عمران در مسیر تفحص از شهرداری تهران / توضیحات قالیباف در حد شرح فرآیندها بود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شبهه‌ای که ازسوی کمیسیون عمران در موضوع واگذاری املاک شهرداری ایجاد شده، گفت: متاسفانه باوجود سپری شدن بیش از دو هفته، هنوز پاسخی در این رابطه به کمیسیون نیامده است.

علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به برگزاری دومین نشست کمیسیون عمران برای بررسی تحقیق و تفحص از شهرداری تهران که عصر امروز با حضور محمدباقر قالیباف و برخی از معاونان شهرداری تهران برگزار شد، گفت: دومین جلسه استماع توضیحات شهردار تهران برگزار شد و آقای قالیباف نیز درخصوص نحوه مشارکت شهرداری تهران در پروژه‌ها توضیحاتی ارائه کردند و همچنین به‌طور مفصل فرآیند مشارکت شهرداری پروژه‌ها را تشریح کردند.

بحث واگذاری املاک ازسوی کمیسیون عمران مستثنا شده است

او با بیان این‌که در ادامه برخی از نمایندگان متقاضی تحقیق و تفحص از شهرداری تهران، سوالات خود را مطرح کردند، یادآور شد: کمیسیون همچنان در مرحله مقدماتی قرار دارد و نکته حائز اهمیت این است که بحث واگذاری املاک، ازسوی کمیسیون عمران مستثنا شده است.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به بیان دیگر هیات رییسه کمیسیون عمران در بررسی موضوع واگذاری املاک شهرداری اقدام به انجام استعلامی از هیات رییسه مجلس کرده و همچنان منتظر پاسخ این استعلام هستند تا بتوانیم به این حوزه نیز ورود کنیم.

توضیحات قالیباف در حد شرح فرآیندها بود

عضو فراکسیون امید در مجلس دهم در پاسخ به این سوال که آیا توضیحات مقدماتی قالیباف برای تفحص‌کنندگان قانع‌کننده بوده یا خیر، گفت: به هر حال آقای قالیباف در این جلسه صرفاً فرآیندها را مطرح کردند و به‌صورت مصداقی ورود نکردیم و باتوجه به این‌که بحث در حد بررسی و شرح فرآیندها باقی ماند، این جلسه صرفاً برای آشنایی نمایندگان با این فرآیندها بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این‌که قانع‌کننده بودن توضیحات با نظر و رای نمایندگان مشخص می‌شود، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد باتوجه به حجم بالای سوالاتی که مطرح است و همچنین گستردگی محورهای تحقیق و تفحص، استماع توضیحات شهرداری تهران تا یکی دو جلسه آینده ادامه خواهد داشت.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس با بیان این‌که هنوز زمان برگزاری جلسه آینده کمیسیون عمران به‌منظور بررسی تحقیق و تفحص از شهرداری تهران مشخص نشده، یادآور شد: جلسه بعدی احتمالاً هفته آینده برگزار می‌شود و پیش‌بینی ما این است که تا هفته آینده، جواب استعلام هیات رییسه مجلس نیز برسد و در این صورت، موضوع واگذاری املاک نیز قابل بررسی خواهد بود.

ایجاد شبهه کمیسیون عمران در مسیر تفحص از شهرداری تهران

او همچنین در پاسخ به سوالی درباره علت مستثنا شدن بحث واگذاری املاک، گفت: در کمیسیون عمران شبهه‌ای ایجاد کردند که باتوجه به تشکیل پرونده قضایی مربوط واگذاری املاک در قوه قضاییه، همزمان امکان تحقیق و تفحص در مجلس وجود ندارد.

پس از دو هفته هنوز هیات رییسه پاسخی به استعلام کمیسیون عمران نداده است

رحیمی در پایان تصریح کرد: البته متقاضیان تحقیق و تفحص این شبهه را به‌لحاظ حقوقی وارد نمی‌دانستند اما به‌خاطر اثبات حسن نیت، تصمیم بر این شد که این مسئله از هیات رییسه مجلس استعلام شود که متاسفانه باوجود سپری شدن بیش از دو هفته، هنوز پاسخی در این رابطه به کمیسیون نیامده است.

کد خبر : ۴۳۷۰۱۸