خبرگزاری کار ایران

نخست وزیر بریتانیا در جمع اعضای شورای همکاری خلیج فارس:

توافق هسته‌ای ایران برای امنیت منطقه حیاتی است

«ترزا می» نخست وزیر بریتانیا در حضور سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بر اهمیت حیاتی توافق هسته‌ای ایران تاکید کرد و مدعی شد: انگلیس باید با کشورهای خلیج فارس برای مقابله با سیاست‌های تهاجمی ایران در منطقه همکاری کند.

به گزراش ایلنا به نقل از وال استریت ژورنال، «ترزا می» نخست وزیر بریتانیا روز چهارشنبه در حضور سران کشورهای خلیج فارس گفت: توافق هسته‌ای ایران دارای اهمیت حیاتی برای امنیت منطقه است.

در این گزارش گفته شده «می» بر اهمیت واقع‌بین بودن نسبت به تهدیدات ایران نیز تاکید کرده و گفته باید به این تهدیدات با چشمانی باز توجه کنیم.

«ترزا می» این اظهارات را در بین شش کشور عضو شورای همکاری‌های خلیج فارس در بحرین بیان کرد.

این اظهارنظر در تضاد با آنچه دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا در خلال رقابت‌های انتخاباتی‌اش ابراز داشت، است که بارها گفته بود این توافق را به محض ورود به کاخ سفید، پاره خواهد کرد.

«می» به سران کشورهای خلیج فارس گفت: توافق هسته‌ای احتمال دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را برای یک دهه از بین برده و تهران را خنثی کرده است. این برای امنیت منطقه اهمیت حیاتی دارد.

«وال استریت ژورنال» نوشت: «ترزا می» ادامه داده که ما باید با همدیگر علیه اقدامات تهاجمی ایران در منطقه کار کنیم. چه در لبنان چه در عراق و یمن و سوریه یا حتی در خود خلیج فارس.

کد خبر : ۴۳۶۰۰۴