خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در مکزیک:

ایران آماده ارائه تجربیات خود در حوزه تنوع زیستی است

سفیر کشورمان در مکزیکوسیتی بر اهتمام ایران در خصوص کنوانسیون تنوع زیستی و پروتکل های ایمنی زیستی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، محمدتقی حسینی که ریاست هیات جمهوری اسلامی ایران در نشست اعضای کنوانسیون سازمان ملل متحد در مورد تنوع زیستی، پروتکل کارتاهنا در مورد ایمنی زیستی و پروتکل ناگویا در مورد حفاظت از گونه‌های حیاتی و جانوری را برعهده دارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران برای حفظ محیط زیست و حمایت از گونه‌های مختلف حیاتی متعهد است و حاضر است تجربیات خود را با دیگر کشورها به اشتراک بگذارد. 

او در خصوص این نشست که با حضور نمایندگان دولت‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد در شهر کانکون مکزیک برگزار شد، گفت: کشورمان در این نشست حضور فعالی دارد و با توجه به حضور کارشناسان خبره ایرانی در این اجلاس پیشنهادات ایران برای همکاری بین‌المللی، توازن بین توسعه اقتصادی و حفظ محیط زیست و اجرای کارآمد اسناد بین‌المللی در حفاظت از گونه‌های حیاتی به اجلاس ارائه می‌شود. 

حسینی با اشاره به تنوع محیط زیستی بالای کشورمان و همچنین سرعت توسعه اقتصادی در کشور بر لزوم حفظ توازن و به ویژه حفاظت از محیط زیست و گونه‌های حیاتی تاکید کرد و افزود: ایران آمادگی دارد در کنار قرار دادن تجربیات خود به طرف‌های بین‌المللی از تجربیات موجود بین‌المللی نیز در این زمینه استفاده کند. 

در این کنفرانس که با سخنرانی رئیس جمهور مکزیک آغاز شد، مسائل مختلف در خصوص حفاظت از گونه‌های گیاهی و جانوری و جلوگیری از انقراض گونه‌های در خطر مورد بررسی قرار گرفت. شرکت‌کنندگان همچنین در مورد برنامه‌ها و راهکارها برای افزایش همکاری علمی و فنی بین‌المللی برای ارتقای محیط زیست و جلوگیری از آسیب به گونه‌های حیاتی گفت‌وگو کرده و تصمیماتی را اتخاذ خواهند کرد.  

کارگروه‌های تشکیل شده معیارهای لازم را برای چگونگی اجرای اسناد بین‌المللی در حمایت از حفظ گونه‌های حیاتی پیشنهاد خواهد کرد. برنامه‌ای برای تدوین جلسات مشورتی منظم بین اعضا و کارشناسان در جهت ارتقای اجرای اسناد بین‌المللی مربوطه در دستورکار این کنفرانس قرار دارد.  

گفتنی است در این اجلاس، هیاتی متشکل از کارشناسان دستگاه‌های مختلف از جمله سازمان محیط زیست، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت امور خارجه شرکت کرده‌اند که در نشست‌های کارشناسی مختلف این اجلاس حضور چشمگیری دارند. 

ریاست هیات کشورمان را در این اجلاس را محمدتقی حسینی سفیر کشورمان در مکزیک برعهده دارد.

 

کد خبر : ۴۳۵۹۶۸