خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله یزدی در اجلاس سراسری جامعه مدرسین:

برخی مسئولان اشاره‌ای به مسائل مهم نظام ندارند

رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: متاسفانه برخی نه تنها اشاره‌ای به مسائل مهم نظام نمی‌کنند، بلکه گاهی اوقات منع هم مشاهده می‌شود.

به گزارش ایلنا، نشست عمومی دهمین اجلاس سراسری جامعه مدرسین حوزه و علمای بلاد روز پنج شنبه مورخ ۱۳۹۵/۰۹/۱۸ با حضور شخصیت‌های برجسته حوزوی با موضوع حوزه انقلابی؛ بایسته‌ها و راهکارها در مدرسه علمیه امام کاظم (ع) قم ‌آغاز به کار کرد.

در این جلسه حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رییس دفتر رهبر انقلاب، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، علما و اساتید حوزه‌های سراسر کشور حضور دارند.

 آیت‌الله یزدی به عنوان سخنران افتتاحیه دهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد که در محل مدرسه امام کاظم(ع) قم در حال برگزاری است، ضمن خیرمقدم به علما و شخصیت‌های حوزوی، تاکید کرد: رشد علمی حوزه‌های علمیه متوقف نشده و بنیه علمی آن روز به روز در حال ترقی است، گرچه بهتر از این نیز می‌تواند باشد.

او تاکید کرد: حوزه‌های علمیه باید پاسخگوی نیازهای نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف باشند.

دبیرکل جامعه مدرسین خواستار توجه بیشتر حوزه‌های علمیه به موضوع مهم فقه حکومتی شد و گفت: امیدواریم حوزه‌ها رشد خود را داشته باشند و به رسالت خود عمل کنند.

 آیت‌الله یزدی زمان‌شناسی و شناخت مقتضیات و نیازهای زمان را از امور مهم برای حوزه‌های علمیه دانست و تاکید کرد: آیا همچنان که انقلاب از حوزه شروع شد و حوزه و علما نقش برجسته‌ای در شکل‌گیری نظام داشته، آیا جدا شده‌اند، یا همراه دنیای امروز بصیرت لازم را دارند و به شرایط زمان و مکان توجه دارند.

رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مراجع، علما، طلاب و فضلا را از ارکان مهم حوزه‌های علمیه دانست و تصریح کرد: امید ما به نسل جوان حوزه است که تلاش خود را می کند، اساتید محترم هم به این مساله توجه دارند اما کم نیستند شخصیت‌هایی که خدایی ناکرده نه تنها به مسائل روز توجه ندارند بلکه خیلی هم لازم نمی‌دانند که به مباحث روز اشاره کنند.

آیت‌الله یزدی بیان کرد: متاسفانه برخی نه تنها اشاره ای به مسائل مهم نظام نمی‌کنند بلکه گاهی اوقات منع هم مشاهده می‌شود، اما نسل جوان حوزه به این نکته توجه دارند و ان شاءالله این بصیرت را رشد خواهند داد.

رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کردند: لازم است مراجع، اساتید و علما ضمن تقویت بنیه حوزوی، شرایط لازم برای اداره امت اسلامی در دنیای امروز و آنچه که به عهده حوزه‌ها است را در نظر بگیرند و خود را برای پاسخگویی آماده کنند.

آیت‌الله یزدی بیان کرد: حوزه ها و مسؤولان عالی رتبه حوزه لازم است ضمن توجه به تقویت بنیه علمی، در جهت بصیرت افزایی برای پاسخگویی مسائل مورد نیاز را داشته باشند.

کد خبر : ۴۳۵۹۴۹