خبرگزاری کار ایران

معاون اول رییس‌جمهور:

هم مرز بودن کرمانشاه با عراق فرصتی برای توسعه صادرات است

جلسه ملاقات مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با معاون اول رییس‌جمهور عصر امروز (چهارشنبه) برگزار شد.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری با بیان اینکه مردم استان کرمانشاه حق بزرگی بر گردن همه ما دارند، گفت: مردم این استان در دوران دفاع مقدس ایستادگی و مقاومت زیادی از خود نشان دادند و هرچه در جهت رفع مشکلات این استان تلاش کنیم، در مقابل از خودگذشتگی آنها کاری اندک است.

معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به استعدادهای فراوان استان کرمانشاه از جمله در بخش های مختلف از جمله کشاورزی، خاطرنشان کرد: امروز اصلی ترین محدودیت توسعه ایران کمبود آب است و خوشبختانه استان کرمانشاه به جز در برخی مناطق با این مشکل مواجه نیست و می تواند با برنامه ریزی صحیح و استفاده از روش های نوین آبیاری، به توسعه بخش کشاورزی بپردازد.

جهانگیری همچنین با یادآوری هم مرز بودن استان کرمانشاه با کشور عراق، گفت: استان کرمانشاه از بازار بزرگی در کشور عراق برخوردار است و می تواند با رویکرد صادرات به دنبال افزایش تولیدات خود باشد و از این طریق وضعیت اقتصادی استان را بهبود بخشد.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به مطالبه مردم استان کرمانشاه مبنی بر ایجاد منطقه آزاد قصر شیرین، افزود: این موضوع در سفر استانی رییس جمهور نیز مطرح شده است و دولت تلاش خواهد کرد حتی الامکان به خواست مردم استان در این زمینه عمل کند البته باید این اطمینان حاصل شود که ایجاد منطقه آزاد قصر شیرین منجر به توسعه استان خواهد شد.

جهانگیری همچنین با اشاره به عدم تکمیل طرح پالایشگاه آناهیتا در استان کرمانشاه، بر لزوم بررسی دلایل تاخیر در اجرای این پروژه تاکید کرد و از معاون نظارت و هماهنگی خود خواست این موضوع را با وزارت نفت مورد بررسی قرار دهند.

معاون اول رییس‌جمهور با تاکید بر لزوم تکمیل و اجرای راه آهن کرمانشاه، گفت: احداث آزادراه همدان – سنقر- کرمانشاه نیز نیازمند سرمایه گذار است که باید هرچه سریعتر بررسی های لازم انجام و سرمایه گذار مناسب برای اجرای این پروژه مشخص شود.

در این جلسه استاندار کرمانشاه نیز گزارشی از وضعیت استان در بخش‌های مختلف ارائه کرد و بیکاری را مهمترین دغدغه مردم استان دانست و خواستار توجه ویژه دولت به وضعیت اقتصادی و اشتغال استان شد.

نمایندگان مردم استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند و ضمن تشریح مشکلات حوزه‌های انتخابیه خود، خواستار تصمیمات راهبردی و اساسی برای رفع بیکاری در استان کرمانشاه شدند و تنگناها و نیازهای اساسی استان را مطرح کردند.

کد خبر : ۴۳۵۸۴۳