خبرگزاری کار ایران

محجوب با رییس مجلس سوریه دیدار کرد

دبیرکل خانه کارگر در آخرین روز اقامت در سوریه با رییس مجلس این کشور دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار خانم هدیه خلف عباس ضمن خوش آمدگویی و تقدیر از حضور هیات کارگری ایران در این مقطع زمانی به تحولات منطقه اشاره کرد و گفت:کشور ما مشغول جنگ بزرگ و همه جانبه تحمیلی است که برای دفاع از ارزش‌ها و اعتقاداتمان ایستاده ایم .

وی افزود :متاسفانه این جنگ تحمیلی مورد حمایت غرب و برخی کشورهای مرتجع مثل قطر، ترکیه و سعودی‌ها است که سرزمین‌شان را برای ورد به کشور ما باز گذاشتند .

خلف عباس ادامه داد: ترکیه وارد سرزمین ما شده و بخشی از کشور ما را به بهانه مبارزه اشغال کرده است.

رییس مجلس سوریه خاطرنشان کرد: ما به همه کشورهای متجاوز که در امور داخلی ما مداخله می‌کنند می‌گوییم نیاز به دخالتشان نداریم و می‌خواهیم کشورمان را خودمان اداره کنیم.

وی تاکیدکرد:نتیجه مقاومت ما پیروزی است مانند پیروزی‌های اخیر در حلب که حاصل جانفشانی  ارتش قهرمان و انسجام ملت و دولت بود. کمک‌های ایران و روسیه نیز جای تقدیر را دارد که در کنار ما هستند و در این پیروزی‌ها نقش قابل تقدیر دارند.

خانم خلف عباس با تشکر از حضور و حمایت همه جانبه ایران در عرصه مقاومت تاکیدکرد:تمام ملت سوریه از این حمایتها تشکر می‌کنند و انشاالله پیروزی نهایی نزدیک خواهد بود. 

وی با اشاره به سفر اخیرش به ایران و دیدار با رییس مجلس ایران گفت:الحمدلله روابط بین دو کشور روز به روز مستحکم تر خواهد شد هرچند در تمام زمینه های پارلمانی در حال گفتگو هستیم و همفکری داریم و با تشکیل کمیته دوستی به ریاست دکتر لاریجانی روابط توسعه یافته است و برای نحوه مقابله و مواجهه با تکفیری ها جلسات مستمر داریم.

رییس مجلس سوریه در پایان با اشاره به روابط مستحکم و موثر خانه کارگر با اتحادیه کارگری سوریه خواستارگسترش روابط  برای تقویت تشکلات ومقابله با تحریم‌ها شد.

در این دیدار علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر ضمن تقدیر و تشکر از حسن مهمان نوازی و تبریک پیروزی های اخیر مقاومت در جبهه حلب و آرزوی استمرار تحول در اوضاع سوریه تا پیروزی نهایی به سفر اخیر خود به قاره آفریقا جهت شرکت در کنفرانس اتحادیه های کارگران جهان اشاره کرد و افزود: در تانزانیا متوجه حضور هیاتهای تجاری و صنعتگران سوری در یکی از نمایشگاه‌های صنعتی شدم که مایه خرسندی بود.

محجوب ادامه داد: در واقع مردم سوریه می‌خواهند اعلام کنند که در هر شرایطی زنده می‌مانند در این چند وقت بارها شهر محاصره شده و شاید همه اطراف این شهر هم تصرف شده و برخی تصور می‌کردند که این شهر حداکثر ظرف سه ماه سقوط می‌کند اما هیچ وقت این اتفاق نیفتاده است. پس افرادی که این جنگ را راه انداخته بودند اگر آگاه بودند این کار را نمی‌کردند.

نایب رییس اتحادیه کارگران جهان تاکیدکرد: یقین داریم این حرکت مختص یک فرد یا گروه نیست بلکه سازماندهی شده توسط سازمانهای جاسوسی سعودی و ترکیه و درراستای اهداف سازمان سیا و موساد است و به نوعی ائتلاف مخفیانه سازمانهای جاسوسی دنیا ست.

محجوب با اشاره به یکی از دیدارهای اخیریکی از مقامات کشورهای همسایه با رهبرمعظم انقلاب به پاسخ ایشان به ادعای تمام شدن موضوع سوریه از سوی طرف مقابل استناد کرد و گفت:رهبری فرمودند سوریه محورمقاومت است و هرکس با این مقاومت همراهی نکند خودش مشکل دارد.

محجوب در بخش دیگری از اظهاراتش به علاقمندی نمایندگان مجلس ایران بویژه لاریجانی به توسعه رابطه با سوریه اشاره کرد و افزود:ما امیدواریم از این علاقمندی حداکثر بهره در جهت توسعه روابط دو کشور برده شود چرا که اساس توسعه کشورها به رابطه اقتصادی وابسته است

وی ادامه داد:همسایه‌های سوریه نشان دادند شرکای مطمئنی نیستند. میزان روابط ما را "گرمی جملات" تعیین نمی‌کنند بلکه باید حجم مبادلات دو طرف این رابطه راتحکیم کند که امیدواریم با علاقمندی که درسخنان شما و سایر مسوولان سوری دیدم این اتفاق زودتر عملیاتی شود.

دبیرکل خانه کارگر به تعطیلی بسیاری از کارخانجات اطراف دمشق اشاره کرد و گفت:کارگر سوری هم توانایی تکنیکی خوب و هم کار قابل قبولی را ارایه می‌داد. لذا بایستی کمک کنید و برای بازسازی و راه اندازی مجدد واحدها چاره اندیشی بشود.

نایب رییس اتحادیه کارگران جهان در پایان خواستار کمک بیشتر دولت سوریه به اتحادیه کارگری این کشور شد وخطاب به خانم خلف عباس گفت: از جنابعالی که در راس مجلس هستید تقاضا داریم به بهتر شدن اوضاع کارگران سوری که  لشکر رمیده ای هستند کمک کنید تا مجدد سازماندهی شوند چرا که آینده صنعت و کارگران دنیا در آموزش امور تخصصی وکسب مهارتهای جدید است.

به گزارش خبرنگار کاروکارگر درروز پایانی حضورهیات کارگری ایران در دمشق توافقنامه همکاری مشترک برای تقویت روابط تشکلات کارگری دو کشوربا امضاء جمال القادری -رئیس اتحادیه عمومی کارگران سوریه و على رضا محجوب دبیر کل خانه کارگرجمهوری اسلامی ایران مبادله شد.

هیات ایرانی همچنین با حضور در بیمارستان شهید یوسف العزما شهر دمشق ضمن عیادت از مجروحان جنگی سوری اهدای خون کردند.

کد خبر : ۴۳۵۰۴۳