خبرگزاری کار ایران

سرکنسول ایران در حیدر آباد اعلام کرد؛

یکسال حبس و ۳۰۰ هزار روپیه جریمه نقدی برای نرگس کلباسی/ متهم ردیف دوم تبرئه شد

سرکنسول کشورمان در حیدرآباد از صدرو رای نرگس کلباسی خبر داد.

حسن نوریان، سرکنسول کشورمان در حیدرآباد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا،‌ با اشاره به برگزاری جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده نرگس کلباسی در شهر رایاگادا هند یادآور شد: جلسه قرائت رای دادگاه شهر رایاگادا از ایالت اوریسا هند درمورد اتهام خانم کلباسی ساعت ۱۴ عصر امروز (دوشنبه ۱۵ آذر) برگزار شد و متاسفانه علیرغم اینکه مستندات و مدارک خاص و متقنی علیه خانم کلباسی وجود نداشت، دادگاه محلی حکم به یکسال زندان و ۳۰۰ هزار روپیه جریمه نقدی برای نرگس کلباسی صادر کرد.

او افزود: متهم ردیف دوم هم که یک تبعه هندی و بومی همان‌جا است و معاون موسسه خیریه تحت مدیریت خانم کلباسی است، تبرئه شد. نرگس کلباسی امروز به همراه سرکنسولگری ایران در حیدرآباد و وکیل طرف قرارداد سرکنسولگری در محل حاضر شد و بلافاصله با سپردن وثیقه ملکی توانست از بازداشت خارج شود.

 سرکنسول ایران در حیدرآباد با بیان اینکه دادگاه به مدت یک ماه فرصت اعتراض به رای دادگاه نرگس کلباسی را داده است، گفت: ما بلافاصله از وکلا درخواست کردیم که اعتراض به رای دادگاه را مکتوب و به دادگاه بدهند. در همین راستا خانم کلباسی باید تا یک ماه آینده و برگزاری جلسه تجدیدنظر، منتظر بماند.

او با اشاره به اینکه رایزنی‌های دیپلماتیک در سطوح مختلف در مورد پرونده نرگس کلباسی در حال انجام است، گفت: سفیر ایران در دهلی‌نو پیگیر است و آقای ظریف نیز در سفر اخیر خود به هندوستان موضوع را با مقام‌های رسمی وسیاسی هندوستان در میان گذاشت. ما معتقدیم با توجه به اینکه نرگس کلباسی در زمینه ناپدید شدن این کودک هیچ نقش مستقیمی نداشته و حتی آن کودک در مجموعه تحت سرپرستی آنها نبوده بلکه فرزند یکی از پرسنل موسسه است و پدر و مادر او هم در محل وقوع حادثه حضور داشتند، بنابراین اتهامی مستقیما متوجه نرگس کلباسی نیست.

نوریان با تاکید بر اینکع این رای از نظر وکلای حقوقی ناعادلانه است، گفت: امیدواریم دستگاه قضایی هندوستان در مرحله تجدیدنظر به نحوی تصمیم بگیرند که حقی از این بانوی نیکوکار ایرانی تضییع نشود.

کد خبر : ۴۳۵۰۲۲