خبرگزاری کار ایران

در دیدار نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین؛

امیرعبداللهیان: تل آویو ریشه اصلی ناامنی‌ها در منطقه است

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران عصر امروز با دستیار ویژه رئیس‌مجلس در امور بین‌الملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان در دیدار با نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با اشاره به سیاست کشورمان در جهت تقویت تعاملات دوستانه با کشورها گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران توسعه و گسترش همه‌جانبه همکاری‌های برادرانه با همه کشورها و به ویژه کشورهای اسلامی به جز رژیم نامشروع اشغالگر قدس است.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل از ایجاد شکاف در جهان اسلام در ارتباط با مساله فلسطین انتقاد کرد و گفت: باید جهان اسلام در قضیه فلسطین موضع مشترک اتخاذ کنند چراکه این موضوع مهمترین مساله جهان اسلام است.

وی تلاش رژیم صهیونیستی برای ایجاد رابطه با برخی کشورهای اسلامی و عربی را به ضرر منطقه ارزیابی کرد و افزود: تل آویو ریشه اصلی ناامنی‌ها در منطقه به شمار می‌رود.

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین به برگزاری کنفرانس حمایت از مردم مظلوم فلسطین در آینده اشاره کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به حمایت و پشتیبانی خود از مردم و مبارزان فلسطینی ادامه خواهد داد.

امیرعبداللهیان رابطه برخی کشورهای عربی و اسلامی با رژیم صهیونیستی را مغایر اصول اسلامی خواند.

در ادامه این دیدار، ناصر الشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با تاکید بر حمایت‌های سیاسی، معنوی و مادی ایران از فلسطین تصریح کرد: با سرعت بخشیدن به حل مشکلات منطقه می توانیم تمام توان خود را صرف مبارزه با دشمن اصلی امت اسلامی کنیم.

وی با اشاره به اینکه قدس جزیی از عقیده و شرع اسلامی است، خاطرنشان کرد: ملت فلسطین همیشه برای مقابله با این رژیم جعلی آماده است و لحظه‌ای از حقوق خود کوتاه نخواهد آمد.

ابوشریف در ادامه ضمن تشریح اوضاع در کرانه باختری، به وجود 630 ایست بازرسی در کرانه باختری اشاره کرد و گفت: جای تاسف است که منطقه قدس از کرانه باختری جدا شده و عبور و مرور بدون مجوز امکان‌پذیر نیست اما این وضع تغییر خواهد کرد.

وی افزود: فلسطین از جهات مختلف مورد هجمه قرار گرفته اما مقاومت مردم فلسطین در بیش از هفت‌دهه گذشته نوید بخش آینده‌ای روشن برای سرزمین ما و قدس شریف است.

در ادامه نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران از نقش اساسی و محوری مقام معظم رهبری در حمایت از ملت مظلوم فلسطین تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر : ۴۳۴۶۸۶