خبرگزاری کار ایران

با رای اعتماد هیات دولت؛

محمدزاده رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت راه آهن شد

asdasd
کد خبر : ۴۳۴۶۷۹

هیات وزیران در جلسه عصر یکشنبه خود به ریاست رییس‌جمهور، به سعید محمدزاده به عنوان رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران رأی اعتماد داد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی با تبریک به محمد‌زاده به جهت کسب رأی اعتماد دولت، اظهار امیدواری کرد که با توجه به اهمیت راهبردی راه‌آهن و نقش مهم آن در اتصال به کشورهای همجوار، ترانزیت کالا و مسافر، شاهد تحرک بیشتر این بخش باشیم.

روحانی با تأکید بر لزوم توسعه ریل و گستردگی اتصال آن به مناطق معدنی، بنادر و مراکز صنعتی، این اقدام را برای حفظ محیط زیست و سلامت مردم ضروری دانست.

رییس جمهور با اشاره به حادثه تلخ تصادف دو قطار و اینکه این اتفاق، یک اتفاق نادر بود، اعتماد مردم به حمل و نقل ریلی را بسیار مهم ارزیابی کرده و اظهار داشت: از اولویت‌های مهم این دولت توسعه ریلی است که در لایحه بودجه سال ۱۳۹۶ نیز بر این اولویت تصریح کرده است.

رییس‌جمهور لزوم جذب سرمایه خارجی را برای توسعه حمل و نقل ریلی مورد تأکید قرار داد و از برنامه راه-آهن حومه که گامی مهم در آسایش و تسهیل رفت و آمد مردم در کلان‌شهرها است، حمایت کرد.

روحانی همچنین از سازمان برنامه و بودجه خواست که با حمایت بیشتری این بخش را ساماندهی کند.

در ادامه جلسه، وزارت نفت گزارشی از اجلاس اخیر اوپک و تأمین خواسته‌های کشورمان در این اجلاس را به هیات وزیران ارایه داد که با قدردانی اعضای دولت از تصمیم اخیر وزیران نفت اوپک و تأکید بر لزوم همکاری تولیدکنندگان نفت غیر اوپک همراه بود.

سپس وزارت جهاد کشاورزی گزارشی از بارش برف و سرمای شدید در استان مازندران و خسارت‌های وارده به محصولات کشاورزان را به استحضار هیات وزیران رساند.

در ادامه جلسه، هیات وزیران پیشنهادهای کارگروه منتخب درخصوص «لایحه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران» را بررسی و تعدادی از مواد آن را به تصویب رساند.

لایحه بانک مرکزی به تشریح مواردی از قبیل مأموریت، اهداف، وظایف و اختیارات، پول رایج کشور،

دارایی‌ها و اندوخته‌های ذخیره بانک مرکزی، مجمع عمومی، ویژگی‌ها و صلاحیت‌های نصب رییس کل بانک مرکزی، وظایف هیات سیاست‌گذاری، هیات نظارت و وظایف آن، وظایف و اعضای هیات عامل، اعضای هیات نظارت اندوخته اسکناس و وظایف آن، هیات نظار و مقررات عمومی می‌پردازد.

هیات دولت همچنین با تصویب «برنامه جامع ارتقای سطح سواد، دانش و مهارت در مناطق عشایری و طرح ویژه ارایه خدمات فرهنگی و مذهبی به جامعه عشایری» موافقت کرد.

این برنامه با هدف ارتقای شاخص‌های توسعه و برخورداری عشایر در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، دانش، سواد، مهارت، بهداشت و درمان، بیمه ها و خدمات حمایتی تهیه و تعیین شده است.

موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری آذربایجان برای همکاری در زمینه پیشگیری، محدود سازی و کاهش پیامدهای شرایط اضطراری، از دیگر مصوبات این جلسه هیات وزیران بود.

هیات دولت همچنین در این جلسه ، نسبت به تعدادی از طرح‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعلام نظر و نماینده خود را تعیین کرد.

طرح‌های یاد شده عبارتند از: طرح تنقیح قوانین مالیاتی کشور، طرح نجات و احیای دریاچه‌ها و تالاب‌های کشور، طرح جامع منابع طبیعی و آبخیزداری، طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، طرح اصلاح یکی از مواد قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز