خبرگزاری کار ایران

در دیدار با دانشجویان دانشگاه امیرکبیر مطرح شد؛

انتقاد نجفی از عملکرد وزارت علوم

asdasd
کد خبر : ۴۳۴۵۰۴

نایب رییس مجمع نمایندگان تهران در دیدار با دانشجویان دانشگاه امیرکیبر از برخوردهای سلیقه‌ای در دانشگاه انتقاد کرد

به گزارش ایلنا در آستانه‌ی روز ۱۶ اذر جمعی از اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان ترقی‌خواه دانشگاه صنعتی امیرکبیر(پلی تکنیک تهران) در جلسه‌ای با حضور محمدرضا نجفی، نایب رییس مجمع نمایندگان تهران و روشن معاون پارلمانی وزیر علوم، ضمن ارائه‌ گزارش از وضعیت فعلی دانشگاه‌ها، نسبت به برخوردهای صورت گرفته با فعالان دانشجویی و اعمال محدودیت‌های روزافزون بر تشکل‌های دانشجویی مستقل، فعالین دانشجویی و عدم حمایت وزارت علوم، انتقاد کردند.

پس از طرح نظرات دانشجویان، محمدرضا نجفی، با اشاره به اهمیت توجه به نظرات و انتقادات فعالان تشکل‌های دانشجویی گفت: فعالان دانشجویی به عنوان کنشگران مدنی جامعه امروز و مدیران و سیاست‌گذاران فردا از جایگاهی مهمی برخوردار هستند، لذا تعامل و اعطای امکانات قانونی به آن‌ها لازم و زمینه‌ساز رشد و توسعه‌ کشور خواهد شد.

در ادامه‌ این جلسه وی  با اشاره به صحبت‌های خود با وزیر علوم و هم‌چنین دانشجویان گفت: معتقدم روی صحبت ما با وزارت علوم بیشتر به بحث شکلی مربوط است تا محتوایی. قوانین باید به صورت مکتوب وجود داشته باشد که در تمامی موارد به آنها رجوع شود. به هیچ وجه برای هیچ جریانی، چه بسیج چه انجمن اسلامی نباید برخوردهای سلیقه‌ای وجود داشته باشد.

نماینده تهران در ادامه با انتقاد از اعمال محدودیت‌ها برای تشکل‌های دانشجویی منتقد گفت: برای شخصی که منع قانونی وجود ندارد نمی توان گفت حق ندارد وارد دانشگاه شود، یا فقط می‌تواند به صورت مناظره وارد شود. بیست سال پیش چنین صحبت هایی وجود داشت که البته آن زمان هم بدلیل فقدان ادله کافی منطقی و ضعف جامعه پذیری، امکان عملی شدن نیافت، الان هم نباید اینطور باشد. اساسا وقتی چنین قضیه‌ای مطرح می‌شود یک پیش فرض وجود دارد و این است که ما در بلوغ شنونده تردید داریم و فکر می‌کنیم موضع او با یک سخنرانی کاملا عوض می‌شود. دانشجو خود عاقل است و قدرت این را دارد که سخنانی را که می‌شنود تحلیل کند و نتیجه گیری کند. منطق چنین استدلالی کاملا منطق غلطی است.نباید اجازه داد چنین بدعت هایی در دانشگاه نهادینه شود.

عضو فراکسیون امید مجلس در انتها ضمن قول پیگیری مطالبات دانشجویان از طرق قانونی افزود: ما به عنوان کنشگران اجتماعی دو مطالبه می‌توانیم داشته باشیم، اول اینکه قانون رعایت شود و دوم اینکه قانونی که وجود دارد به فراخور زمان،حسب تجارب پیشرفته تر شود و ظرفیت های بهتری پیدا نماید.

در انتهای این جلسه معاون پارلمانی وزیر علوم ضمن ارائه توضیح در مورد گزارش و انتقادهای صورت گرفته از طرف دانشجویان، نسبت به پیگیری و انتقال مطالبات آنان به وزارت علوم اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز