خبرگزاری کار ایران

در بیانیه ۲۶۴ نماینده مجلس مطرح شد؛

تمدید تحریم‌‌ها علیه ایران نشانگر اوج بی‌مسوولیتی آمریکایی‌ها در انجام تعهدات بین‌المللی است

"احمد امیرآبادی فراهانی" عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیانیه ۲۶۴ نماینده مجلس در خصوص اجرای قانون اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام قرائت کرد.

به گزارش ایلنا، در این بیانه آمده است:

نمایندگان مجلس آمریکا طی یک حرکت نمایشی اقدام به تمدید قانون ظالمانه ISA و تحریم علیه ملت بزرگ ایران کردند، که با روح برجام در تضاد است، این درحالی است که به کرات مقامات بین المللی و مسوولان آمریکایی برانجام تعهدات ایران،صحه گذاشته اند. ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی این اقدام مجلس نمایندگان سنا آمریکا محکوم کرده و آن را نشانگر اوج بی مسوولیتی آمریکایی ها در انجام تعهدات بین المللی می دانیم و از انجا که در قانون اقدام متناسب و متقابل جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام، پیش بینی لازم برای نقض عهد طرف مقابل به عمل آمده است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی اکیدا از دولت محترم می خواهند در اسرع وقت و مقابل با قانون مذکور، بخصوص بند ۳ و ۷ قانون اقدامات متقابل را تحقق بخشیده وبه اطلاع مجلس شورای اسلامی برساند.

همچنین دراین بیانیه آمده است:سرعت در اجرای قانون مذکور درشرایط مقابله با اقدامات نقضی طرف متقابل ضروری است و از کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس می خواهیم نظارت کافی در اجرای این قانون را کرده و گزارشی مستمر به مجلس شورای اسلامی ارایه کند.

کد خبر : ۴۳۴۴۹۳