خبرگزاری کار ایران

جنبش دانشجویی یا جنگ شادی؟

برنامه سخنرانی‌های «روز دانشجو» در سراسر کشور+ جدول

به مناسبت روز دانشجو برنامه‌های سیاسی در دانشگاه‌های مختلف کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در حالی که تنها سه روز به روز دانشجو باقی مانده است، دانشگاه‌های سراسر کشور در تدارک برگزاری برنامه‌های متفاوتی برای روز دانشجو هستند. شصت و چهار سال پیش سه دانشجوی دانشگاه تهران در اعتراض به سفر مقامات آمریکایی به ایران شهید شدند و حالا بعد از شش دهه دانشجویان مختلف سراسر کشور سعی می‌کنند یاد این روز را زنده نگه دارند.

جنگ شادی؟

با این حال انتشار پوستر بعضی برنامه‌های بزرگداشت روز دانشجو، در فضای مجازی حرف و حدیث‌های فراوانی را به وجود آورد. بعضی انجمن‌های اسلامی که در دولت احمدی‌نژاد از دست دانشجویان سیاسی اصلاح‌طلب خارج شده بودند، برنامه‌هایی مثل استندآپ کمدی، پخش فیلم‌های خنده‌دار و دعوت از بازیگران را در دستور کار قرار دادند که با انتقادات فراوانی در فضای مجازی روبه‌رو شد.

ممنوع‌البیان؟

از سویی دیگر لیست مفصلی از شخصیت‌های سیاسی وجود دارد که برای حضور آنها در دانشگاه ممنوعیت‌هایی تصویب شده است. افرادی مثل محمدرضا خاتمی، مصطفی تاج‌زاده و چند چهره دیگر با ممنوعیت‌هایی برای ورود به دانشگاه مواجه هستند.

روحانی و عارف کجا می‌روند؟

در حالی که صحبت‌های رئیس‌جمهور در روز دانشجو همواره از اهمیت خاصی برخوردار بوده است و محمدرضا عارف به عنوان رئیس فراکسیون امید مجلس نیز چهره‌ای دانشگاهی است، اما هنوز مشخص نیست کدام دانشگاه در کدام شهر از این افراد دعوت خواهد کرد.

دانشگاه‌های بی سخنران

حدود صد و سی تشکل اصلاح‌طلب در بیش از صد دانشگاه ایران فعالیت می‌کنند. با این حال هنوز بعضی دانشگاه‌ها برنامه خود را برای روز دانشجو اعلام نکرده‌اند. مهمترین شهری که دانشجویان اصلاح‌طلب آن هنوز برنامه‌ای برای روز دانشجو اعلام نکرده‌اند تبریز است.

تریبون آزاد

بعضی دانشگاه‌های کشور نیز به جای دعوت از شخصیت‌های سیاسی، با برگزاری تریبون آزاد به استقبال روز دانشجو رفته‌اند. دانشگاه همدان یکی از این دانشگاه‌ها بوده است. مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر نیز چنین برنامه‌ای را تدارک دیده است.

نماینده‌ها و جامانده‌ها

مطهری، صادقی، سلحشوری، انارکی، اولادقباد، پارسایی و کواکبیان از جمله نمایندگانی هستند که برای سخنرانی به دانشگاه‌های مختلف کشور می‌روند اما اصولگرایان که در میان نمایندگان مجلس چهره سیاسی و مناسبی پیدا نکرده‌اند، به سراغ نمایندگان دوره قبل رفته‌اند. احمد توکلی، حمید رسایی، کوچک زاده، نبویان، فریدون عباسی، سید محمد حسینی و زهره الهیان از جمله افرادی هستند که برای سخنرانی روز دانشجو به دعوت تشکل‌های اصولگرا به شهرهای مختلف می‌روند. بیگی نماینده اصولگرای تبریز نیز در دانشگاه تبریز سخنرانی خواهد کرد.

در ذیل جدول سخنرانی‌های شخصیت‌های سیاسی را به مناسبت روز دانشجو مشاهده می‌کنید:

روز دانشجو

 

کد خبر : ۴۳۳۹۶۹