خبرگزاری کار ایران

ظریف در بدو ورود به هند:

کار کنگره در صورت امضای اوباما هم اثر اجرایی ندارد

وزیر امور خارجه ایران با تاکید بر اینکه آمریکا برخلاف تعهدات خود عمل می‌کند، گفت: تمدید تحریم‌ها ضد ایران از نظر جامعه بین‌المللی بی‌اعتباری دولت آمریکا را نشان می‌دهد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان که در راس هیأتی سیاسی-اقتصادی به هند سفر کرده است در بدو ورود به فرودگاه ایندرا گاندی دهلی‌نو در خصوص تمدید‌ تحریم‌های ایران توسط آمریکا اظهار داشت: تمدید تحریم‌ها ضد ایران از نظر جامعه بین‌المللی بی‌اعتباری دولت آمریکا را نشان می‌دهد. 

او با تاکید بر اینکه آمریکا برخلاف تعهدات خودش عمل می‌کند، اظهار داشت: همانطور که در گذشته مقامات آمریکایی موظف بودند اجرای تحریم‌ها را متوقف کنند، اکنون هم اجرا متوقف است و شرایط برای کشورهای ثالث تفاوتی ندارد. 

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: کاری که کنگره آمریکا کرده است در صورتی که به امضای رئیس‌جمهور آمریکا هم برسد اثر اجرایی ندارد. 

ظریف با بیان اینکه ما نیازی نداریم که با مقامات هند، چین و ژاپن درباره این اقدام آمریکا وارد گفت‌وگو شویم، عنوان کرد: کارآفرینان این سه کشور تمایل دارند در ایران سرمایه‌گذاری کنند و این تصمیم آمریکا اثری بر سرمایه‌گذاری این کشورها در ایران ندارد.

کد خبر : ۴۳۳۹۱۸