خبرگزاری کار ایران

رحیم‌پور در دیدار معاون شورای فدراسیون روسیه:

همکاری‌های تهران و مسکو می‌تواند در تحولات جهانی تاثیر بسزایی داشته باشد

معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه کشورمان با معاون شورای فدراسیون روسیه راه‌های توسعه روابط و همکاری‌های دو کشور را در ابعاد مختلف مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش ایلنا، ابراهیم رحیم‌پور، معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه کشورمان عصر دیروز در محل شورای فدراسیون روسیه با الیاس محمد اوماخانف، معاون مجلس سنای روسیه (شورای فدراسیون روسیه) دیدار و گفت‌وگو کرد. 

در این ملاقات اوماخانف ضمن یادآوری سفر هیات شورای فدراسیون روسیه به کشورمان اظهار کرد: امروز شرایط بین‌المللی به سرعت در حال تغییر و تحول بوده و ما در شورای فدراسیون در این برهه از زمان به توسعه روابط با ایران اهمیت زیادی می‌دهیم. 

او گفت: امروز شاهد دورنمای جدیدی در روابط دو کشور هستیم و می‌بینیم تلاش‌های مقامات عالی رتبه دو کشور به ثمر نشسته است و روابط دو کشور در تمامی جهات در حال توسعه و گسترش است. 

معاون وزارت خارجه کشورمان نیز با اشاره به هشت بار ملاقات روسای جمهوری دو کشور و نیز سفر موفق و به موقع ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به ایران، از تلاش‌های اوماخانف و نیز مهدی سنایی، سفیر کشورمان در مسکو جهت توسعه روابط دو کشور تشکر و قدردانی و اظهارامیدواری کرد ملاقات‌ها و مذاکراتش در این سفر به نتیجه دلخواه ختم شود. 

رحیم‌پور با تاکید بر اینکه در بین مقامات دو کشور اراده لازم جهت توسعه روابط وجود دارد، اظهار داشت: روسای جمهوری دو کشور دو روز قبل و در آستانه اجلاس اوپک در وین تماس تلفنی داشتند. بنابراین تفاهمات و همکاری‌های دو کشور می‌تواند در تحولات جهانی تاثیر بسزایی داشته باشد.

او همچنین با اشاره به اینکه روابط دو کشور در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل هشتاد دصد رشد داشته است، اظهار داشت: روابط دو کشور در صورتی استراتژیک خواهد شد که روابط اقتصادی رشد نماید. 

در این ملاقات مسائل و همکاری‌های دو کشور در ابعاد دوجانبه، سه‌جانبه، چندجانبه و منطقه‌ای مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و طرفین ضمن تاکید بر استفاده از حداکثر توانمندی‌های دو کشور در جهت توسعه روابط دوجانبه، تایید کردند همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های کریدور شمال - جنوب، دریای خزر، بحران سوریه و نیز منطقه‌ای موفقیت‌آمیز بوده و این همکاری‌ها می‌تواند ضمن خنثی کردن توطئه‌های قدرت‌های فرامنطقه‌ای، صلح و ثبات و امنیت را در منطقه به ارمغان بیاورد. 

در این ملاقات همچنین موضوع همکاری‌ها و آخرین وضعیت کریدور شمال – جنوب و نحوه استفاده از مسیرهای آن، همکاری‌های استانی و مناطق دو کشور، راه‌های ارتقای حجم روابط اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر : ۴۳۳۵۵۹