خبرگزاری کار ایران

بهرامی:

ظریف به هند، چین و ژاپن سفر می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه از سفر وزیر امورخارجه کشورمان به هند، چین و ژاپن خبرداد.

به گزارش ایلنا، بهرام قاسمی گفت: محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در سفری از پیش برنامه‌ریزی شده و در راس یک هیات عالیرتبه سیاسی - اقتصادی، طی چند روز آینده به کشورهای هند، چین و ژاپن سفر می کند. 

قاسمی افزود: وزیر امور خارجه کشورمان برای شرکت در اجلاس کشورهای قلب آسیا در مورد افغانستان به هند سفر کرده و در این اجلاس سخنرانی خواهد کرد. 

وی خاطر نشان کرد: وزیر امور خارجه سپس به دعوت وزرای خارجه چین و ژاپن از این کشورها دیداری رسمی به عمل می آورد. ملاقات با همتایان چینی و ژاپنی و برخی از مقامات بلند پایه این کشورها و نیز برگزاری همایش تجاری مشترک از دیگر برنامه های سفر ظریف به این دو کشور مهم شرق آسیا می باشد.

وی در خصوص ترکیب هیات همراه وزیر امور خارجه هم اظهار داشت: در ترکیب هیات همراه، روسای ۳۸ شرکت عمده وابسته به اتاق بازرگانی، ۱۵ شرکت دانش بنیان وابسته به ستاد همکاری های علمی و فن آوری  و ۸ بانک تجاری به همراه دیگر مقامات صنعتی ، بازرگانی و علمی به منظور ملاقات های تجاری و شرکت در همایش های مشترک اقتصادی میان ایران، هند، چین و ژاپن حضور خواهند داشت. 

سخنگوی وزارت خارجه در پایان خاطر نشان کرد: محمد جواد ظریف در ملاقات با مقامات مختلف سیاسی و اقتصادی این کشورها، همکاری های دو جانبه را مورد بررسی قرار داده و در خصوص موضوعات منطقه ای و بین المللی مورد علاقه نیز رایزنی و تبادل نظر خواهد کرد.

کد خبر : ۴۳۳۵۰۱