خبرگزاری کار ایران

با صدور بیانیه‌ای صورت گرفت؛

حمایت تشکل‌ها و فعالان دانشجویی از محمود صادقی

تعدادی از تشکل‌های دانشجویی سراسر کشور در بیانیه‌ای، حمایت خود از محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی را اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، جمعی از تشکلها و فعالان دانشجویی در بیانیه‌ای نسبت به حواشی مربوط به شکایت دادستانی تهران از محمود صادقی نماینده مجلس شورای اسلامی در چند روز اخیر، واکنش نشان دادند.

در متن این بیانیه آمده:

"وَ الْمُؤْمِنُونَ وَ الْمُؤْمِناتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِیاءُ بَعْضٍ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ" (سوره توبه - آیه 71) 

آن روز که تلاش‌های شبانه‌روزی و بی‌دریغ وکیل راستین ملت در مجلس شورای اسلامی برای احقاق حقوق و حمایت از آزادی‌های قانونی فعالان دانشجویی و مبارزه با فساد را از نزدیک شاهد بودیم، هرگز گمان نمی‌کردیم که نماینده ملت به‌علت پیگیری مطالبات ما دانشجویان، شب‌هنگام با بازداشت مواجه شود.

مگر نه این است که نماینده در اظهارنظر در کلیه مسائل کشور آزاد است؟ مگر نه این است که نظارت بر امور مملکت وظیفه قانونی نمایندگان است؟ مگر نه این است که مجلس می‌تواند در تمامی امور تحقیق و تفحص کند؟ مگر نه این است که نمایندگان حق طرح سوال و تذکر و حتی استیضاح دارند؟ و مگر نه این است که مجلس خانه ملت است؟

 انتظار می‌رفت روسای قوای سه‌گانه برآمده از قانون اساسی جمهوری اسلامی و خصوصاً رییس جمهور، اجازه وقوع چنین اتفاقاتی را ندهدند و از جایگاه و شأن نمایندگی مجلس صیانت کنند، تا اصل مهم مصونیت پارلمانی نماینده مجلس لگدمال نشود.

اینجانبان ضمن ابراز مراتب تأسف و اعتراض خود نسبت به این قبیل اقدامات، مجدداً اعلام می‌‌کنیم شیوه برخورد با فعالان مدنی و اجتماعی و صاحب‌نظران و اساتید در سال‌های گذشته بسیار نگران‌کننده بوده که نهایتاً حاصلی جز امنیتی شدن فضای جامعه در برنداشته است.

مشفقانه و همدلانه از مسئولان محترم نظام جمهوری اسلامی می‌خواهیم که در راستای تضمین آزادی‌های قانونی و تأمین حقوق عمومی شهروندان و تأکید بر افزایش سعه‌صدر و روحیه تحمل و مدارا و انتقادپذیری پشتیبان مطالبات به حق و قانونی شهروندان و دانشجویان باشند.

ضمناً مراتب حمایت خود را از نماینده شریف مجلس شورای اسلامی جناب آقای دکتر محمود صادقی که از بدنه اساتید دانشگاهی متعهد و خوش‌‌فکر و همواره گوش شنوا و همراه قشر نخبه دانشگاهیان بوده‌اند، اعلام می‌کنیم.

کد خبر : ۴۳۳۱۳۴