خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران با وزیر حفظ محیط‌زیست ارمنستان دیدار کرد

سفیر ایران و هیات همراه با وزیر حفظ محیط زیست ارمنستان دیدار و مسائل مورد علاقه دو طرف مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، در این دیدار سجادى سفیر جمهورى اسلامی ایران و هیات ایرانى به ریاست پروفسور سرکار رئیس ستاد کل فناوری‌های نانو در ایران، برخى مسائل مورد علاقه طرفین را مطرح و موضوعات مورد بررسی قرار گرفت.

پروفسور سرکار ضمن ارائه فیلم در مورد فعالیت هاى انجام گرفته در زمینه توسعه نانو تکنولوژى در ایران در مورد زمینه هاى همکارى با ارمنستان اشاره کرد و گفت که ایران بعنوان کشورى که در این زمینه جایگاه پیشرو در منطقه دارد آمادگى دارد در زمینه انرژى،بهداشت، حفظ محیط زیست با اجراى برنامه‌هایی در زمینه هاى مربوطه همکارى مفیدى داشته باشد.

وزیر حفظ محیط زیست از این ابتکار استقبال کرده و اظهار داشت: وزارت حفظ محیط زیست در امر کسب توافقات با ساختارهای مربوطه مساعدت خواهد کرد و اطمینان داد وزارت حفظ محیط زیست آمادگى دارد با جزئیات کامل آن برنامه هایى را که به بکارگیرى فناوریهاى عالى در زمینه حفظ محیط زیست کمک خواهند کرد را بررسى کند.

در این ملاقات در مورد مسائل منابع آبى فرا مرزى بویژه آلودگى رود ارس اشاره شد.

وزیر محفظ محیط زیست ارمنستان با اشاره به اینکه رود ارس یک منبع آبى فرا مرزى براى ٥ کشور محسوب مى‌شود و جهت شناسایى آلودگى باید بررسى‌ها در محدوده ٥ کشور انجام گیرد، گفت: علاوه بر این از استاندارى آذربایجان شرقى در این خصوص بازتاب مثبتى مبنى بر اینکه طرف ارمنى رود ارس را آلوده نمى کند وجود دارد و از نمونه بردارى انجام گرفته از ماهى هافلزات سنگین کشف نشده است.

طرفین در مورد ضرورت استمرار مونیتورینگ مشترک ارمنى-ایرانى در زمینه آلودگى رود ارس تأکید نمودند.در پایان یک بار دیگر در مورد همکارى مفید اشاره شد.

کد خبر : ۴۳۳۱۲۷