خبرگزاری کار ایران

ابوطالبی در توئیتر مطرح کرد؛

ماجرای تابلوی «این تذهبون» در اتاق شهیدمطهری / تاکید بر مطلق بودن آزادی کامل نماینده در اظهارنظر +تصویر

معاون سیاسی دفتر رییس‌جمهور در هشت توئیت که با‌عنوان «عدالت‌خانه و مشورت‌خانه» منتشر کرد، نسبت به ماجرای تلاش نمایندگان برای جلب شبانه نماینده مردم تهران در مجلس واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حمید ابوطالبی در یادداشت کوتاهی با عنوان «عدالت‌خانه و مشورت‌خانه» که در قالب ٨ توییت منتشر شد، نسبت به موضوع تلاش ماموران برای جلب شبانه نماینده مردم تهران واکنش نشان داد و نوشت: نمی‌توان مطلق بودن «آزادی کامل نماینده در اظهارنظر» را با «عدم مصونیت از تعرض»، و مشورت‌خانه را با عدالت‌خانه، تخصیص زد؛ همه به قانون اساسی بازگردیم.

متن یادداشت توئیتری «عدالت‌خانه و فراموش‌خانه» به شرح زیر است:

١) اصل ٨٦: نمایندگان در مقام ایفای وظایف نمایندگی در اظهارنظر و رأی خود کاملاً آزاد هستند و نمی‌توان آنها را تعقیب یا توقیف کرد.

٢) این افتخار از مبارزات دوران مشروطیت درخصوص «عدالتخانه و مشورتخانه» برای ما به‌جای مانده است؛ و برای همین است که مذاکرات مجلس باید مستقیماً پخش شود.

٣) اختلاف‌نظرها و تنازعات فکری و سیاسی و ... یک موضوع است؛ و حفظ وثاقت و اعتبار قانون اساسی، و پاسداشت حیثیت ملی و آبروی جهانی کشور موضوعی دیگر!

٤) پس از مقام رهبری، رییس‌جمهور عالی‌ترین مقام رسمی کشور است و مسئولیت اجرای قانون اساسی را جز در اموری که مستقیماً به رهبری مربوط می‌شود، برعهده دارد.

٥) پیش از انقلاب در منزل شهید مطهری جلساتی برقرار بود؛ حتماً آن ایام و آن جلسات خاطر برخی دوستان هست و آن قاب «این تذهبون» که در اتاق خویش نصب کرده بودند...

٦) زمانی در این خصوص صحبت افتاد، گفتند همه ما باید این آیه را نه فقط به‌خاطر داشته باشیم؛ بلکه باید همواره آن‌را رویت کنیم، تا یادمان باشد به کجا می‌رویم.

٧) نمی‌توان مطلق بودن «آزادی کامل نماینده در اظهارنظر» را با «عدم مصونیت از تعرض»، و مشورت‌خانه را با عدالت‌خانه، تخصیص زد؛ همه به قانون اساسی بازگردیم.

٨) این روزها باید بیش از همه یاد شهید مطهری را زنده نگاهداشت، و خاطره آن قابی که در اتاق خویش نصب کرده بود که: «این تذهبون»

ابوطالبی

کد خبر : ۴۳۳۱۰۱