خبرگزاری کار ایران

عارف در دیدار با هنرمندان و ورزشکاران:

لغو سخنرانی مطهری، هزینه‌های زیادی برای نظام دارد/روسای قوا برای مجموعه تحت مدیریتشان مصونیت قائل نشوند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون برخی برخوردهای سلیقه‌ای و بعضاً خودسرانه به نظام آسیب جدی وارد کرد ،گفت: ممانعت از برگزاری سخنرانی نایب رئیس مجلس در مشهد نیز برای نظام هزینه‌های زیادی دارد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا عارف در دیداری صمیمانه با جمعی از ورزشکاران و هنرمندان با تسلیت ایام رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) و گرامیداشت هفته بسیج که یادگار باارزش امام خمینی(ره) است به حادثه تروریستی در حله عراق و شهادت جمعی از هموطنانمان اشاره کرد و گفت:تروریست‌های جنایت کار از برگزاری با شکوه مراسم اربعین حسینی  خشمیگن شدند و چند روز بعد از این حماسه ماندگار اوج درماندگی خود را با اقدام تروریستی در حله عراق به نمایش گذاشتند.

وی ادامه داد: شهادت و مجروح شدن مظلومانه شماری از زائران حسینی از جمله تعدادی از هموطنان عزیزمان در ایامی که متعلق به سوگواری ائمه اطهار است ماتم ملت ایران را دو چندان کرد.مطمئناً اینگونه اقدامات کورکورانه عزم ملت و دولت ایران را برای مبارزه با تروریسم بیشتر می‌کند و انشالله بساط تحرکات تروریستی از منطقه با همگرایی امت اسلامی و دولت‌های مسلمان برچیده خواهد شد.

مجلس نسبت به سلامت هموطنان حساس است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین به حادثه برخورد دو قطار در استان سمنان اشاره کرد و با اظهار تأسف از وقوع اینگونه حوادث در کشور و با تسلیت به خانواده های داغدار و آرزوی سلامتی برای آسیب دیدگان این حادثه ،خاطرنشان کرد: مایه تأسف است که هنوز سیستم حمل و نقل کشورمان از آنچنان ایمنی برخوردار نیست که هموطنان با خیال آسوده به مسافرت بروند و مسئولین هم دائماً در حال توجیه نواقص موجود هستند . مجلس شورای اسلامی نسبت به سلامت هموطنان عزیزمان حساس است و در قبال کوتاهی مسئولان مطمئناً وظایف نظارتی خود را انجام خواهد داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به همراهی قشر عظیمی از هنرمندان و ورزشکاران با تفکر اطلاح طلبی در جریان انتخابات مجلس دهم اشاره کرد و با قدردانی از آنها،گفت: بی‌شک یکی از دلایل مهم موفقیت لیست امید در انتخابات مجلس دهم همراهی نخبگان کشور از جمله هنرمندان و ورزشکاران عزیز کشورمان بود و حقیقتاً شما در اسفند ۹۴ سنگ تمام گذاشتید و علی رغم برخی گلایه ها و دلخوری‌ها از وضعیت موجود تمام قد به صحنه آمدید که باعث افتخار اعضای لیست امید شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بر ضرورت مسئولیت شناسی نمایندگان مجلس تاکید کرد و گفت: یکی از وظایف مهم نمایندگان مجلس پاسخگویی به مطالبات مردم است و در این بین  رسیدگی به دغدغه‌های هنرمندان که قشر تأثیر گذاری در جامعه هستند باید مورد توجه مسئولین از جمله نمایندگان مجلس باشد.

وی با بیان اینکه درد اکثر اقشار مختلف جامعه یکسان است و باید درمان را تشخیص دهیم ،تصریح کرد:اینکه شما عزیزان در چنین جلسه‌ای مهمترین دغدغه‌تان مشکلات مردم است بسیار با ارزش است و نشان دهنده این است که هنرمندان و نخبگان کشورمان انسانهایی دردآشنا هستند و از مردم فاصله نمی‌گیرند.

ساحت هنر و هنرمند نگاه امنیتی را بر نمی‌تابد

عارف با انتقاد از نگاه امنیتی به هنر گفت: معضل اصلی جامعه ما این است که همه موضوعات را ابتدا سیاسی جلوه می‌دهند بعد هم سعی در امنیتی کردن آن دارند مطمئناً ساحت هنر و هنرمند نگاه امنیتی را بر نمی‌تابد. باید با نگاه فرهنگی و برگرفته ار فرهنگ ایرانی-اسلامی به ساماندهی هنر پرداخت و مطالبات این قشر فرهیخته را پاسخگو بود.

ممانعت از برگزاری سخنرانی نایب رئیس مجلس برای نظام هزینه‌های زیادی دارد

وی با اشاره به برخوردهای سلیقه‌ای برخی مسئولان با موضوعات مختلف در ادوار مختلف بعد از انقلاب اسلامی،یادآور شد: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون برخی برخوردهای سلیقه‌ای و بعضاً خودسرانه به نظام آسیب جدی وارد کرد که نمونه اخیر آن ممانعت از برگزاری سخنرانی نایب رئیس مجلس در مشهد بود که اینگونه برخوردها برای نظام هزینه‌های زیادی دارد.

مسئولان قوای سه‌گانه سعه صدر بیشتری در برابر انتقادات داشته باشند

رئیس فراکسیون امید با انتقاد از مجادلات کلامی مسئولان از طریق تریبون‌های رسمی کشور گفت:کشور به آرامش نیاز دارد و کسانیکه مسئولیت‌های کلانی در نظام دارند باید بدانند که روح و روان مردم با اینگونه برخوردها و مجادلات آسیب می‌بیند .بهتر است مسئولان قوای سه گانه سعه صدر بیشتری در برابر انتقادات داشته باشند و بدانند که نباید برای مجموعه تحت مدیریتشان عصمت  و مصونیت قائل شوند.

عارف با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران ظرفیت حل مشکلات را دارد،تاکید کرد:اگر عزم جدی برای حل مشکلات وجود داشته باشد و اگر دست از منیت‌ها و خودخواهی‌ها برداشته شود با پشتوانه ملت بزرگوار ایران می‌توانیم بر مشکلات مختلف فائق بیاییم.

با  رشد چشم‌گیر فناوری در عرصه رسانه دیگر نمی‌توان کسی را ممنوع التصویر کرد

وی با بیان اینکه با  رشد چشم گیر فناوری در عرصه رسانه و ارتباطات دیگر نمی‌توان کسی را ممنوع‌التصویر کرد، گفت: اکثراً هنرمندان کشورمان پایبند به ارزشها هستند و محروم کردن آنها از حضور در رسانه‌های فراگیر از جمله صدا و سیما مطمئناً به ضرر این رسانه است و جامعه هنری ما نشان داده است علی رغم فراهم بودن زمینه‌ فعالیت در خارج از کشور به دلیل دلبستگی به میهن و مردم ایران حاضرند با برخی ناملایمات کنار بیایند اما در کشورشان فعالیت کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه چند توصیه به هنرمندان و ورزشکاران کرد.

وی با اشاره به الگو بودن هنرمندان  و ورزشکاران برای جوانان کشور گفت: هنرمندان و ورزشکان از جمله گروه‌های مرجعی هستند که برای جوانان الگو محسوب می‌شوند خواهش من این است که از این فرصت به نحو مطلوبی استفاده شود و با ساختن آثار هنری ،از جذب جوانان به برنامه‌های مخرب شبکه‌های ماهواره‌ای جلوگیری کنید.

عارف دومین توصیه خود را به موضوع آثار هنری درباره تاریخ معاصر ایران اختصاص داد.

وی در این زمینه به ضعف فیلم‌ها سینمایی و سریالهای تلویزیونی اشاره کرد و گفت: در زمینه تاریخ معاصر ایران متاسفانه تاکنون آثار هنری که بتواند به صورت جامع به این موضوع بپردازد ساخته نشده است و علی رغم زحماتی که تاکنون هنرمندان عزیزمان کشیدند اما می‌طلبد که برای نسل جوان کشورمان آثار  فاخر هنری بیشتر و ماندگاری در زمینه تاریخ معاصر ایران ساخته شود.

رئیس فراکسیون امید همچنین از هنرمندان و ورزشکاران خواست در زمینه آسیب‌های اجتماعی فعالانه‌تر وارد میدان شوند  و در کاهش آنها متولیان مربوطه را یاری کنند.

پیش از سخنان عارف هنرمندان و ورزشکارانی همچون سالار عقیلی،محمود پاک نیت،عبدالرضا اکبری،جمشید هاشم پور،محمدرضا طالقانی و آرش میراسماعیلی دغدغه‌های خود در در زمینه‌های مختالف اجتماعی،هنری، ورزشی و سیاسی مطرح کردند.

کد خبر : ۴۳۲۶۵۶