خبرگزاری کار ایران

واکنش سخنگوی وزارت‌خارجه به اظهارات رئیس‌جمهور جیبوتی

سخنگوی وزارت‌خارجه به رئیس‌جمهور جیبوتی توصیه کرد از تکرار سخنان ناروا و واهی و صادره از سوی دیگران پرهیز کند.

به گزارش ایلنا، بهرام‌ قاسمی در واکنش به اظهارات نسنجیده و ادعاهای گنگ و  مبهم  رئیس‌جمهور جیبوتی درباره  مداخله ایران در امور کشورهای منطقه اظهار داشت:  ضروری است مقامات این کشور  قبل از بیان هر گونه سخنی  که از اصل و اساس و واقعیت‌های جاری به دور است با تکیه بر تفکر و مراجعه به منابع بی‌طرف و دوری گزیدن از  القائات  آشفته‌خواهان در  منطقه با  بهره‌گیری  از  استقلال رأی  و نظر  کارشناسان خود، در چارچوب  فهم و درک حتی حداقلی خود  اظهارنظر نمایند.

قاسمی به " اسماعیل عمر غیله " توصیه کرد بهتر است به‌جای تکرار  سخنان ناروا و واهی و صادره از سوی دیگران، با واقع‌بینی و نگرشی دقیق و عمیق به ثبات و مصالح کلان مردم منطقه، به بازنگری کلمات و گفتار یک‌سویه خود بپردازند، چراکه این‌گونه مواضع هیچ خدمتی به صلح و امنیت منطقه‌ای و به‌ویژه حل  بحران‌های سوریه و یمن و بحرین نخواهد کرد. لازم است ایشان ضمن خودداری  و پرهیز از اجرای منویات غلط دیگران، واقع‌گرایی بیشتری پیشه کند.

قاسمی افزود: بار دیگر لازم است به ایشان نیز توصیه نمایم به مطالعه هرچه دقیق‌تر تاریخ و تمدن جهان به‌خصوص منطقه بپردازند. تاریخ منطقه مملو از عبرت‌های پرشماری است که می‌تواند به عنوان چراغ‌راه آینده به کار آید.

کد خبر : ۴۳۲۲۴۴