خبرگزاری کار ایران

در پیامی؛

معاون رییس جمهور درگذشت سلیم موذن‌زاده را تسلیت گفت

در پی درگذشت ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت، مرحوم حاج سلیم موذن زاده اردبیلی،‌ دستیار ویژه رییس جمهوری امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی،‌ پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش ایلنا، متن پیام حجت الاسلام علی یونسی به شرح زیر است:

خبر درگذشت مداح اهل بیت(ع) و موذن بزرگ آذری زبان، فرهیخته والا مقام مرحوم حاج سلیم مؤذن زاده اردبیلی، که صبح امروز (سه شنبه) دعوت حق را لبیک گفت، اندوهی بر دل هر ایرانی و مسلمان عاشق اهل بیت عصمت و طهارت نشاند.

آن مرحوم و خاندان مؤذن‌زاده اردبیلی، از جمله اخوی ایشان، مؤذن بزرگ، مرحوم حاج رحیم مؤذن‌زاده اردبیلی، بیش از نیم قرن، در خدمت ایران و اسلام و آذربایجان بودند و همواره با بهره‌گیری از صوت ملکوتی و خدادادی، ایمانی استوار و استعدادی درخشان، روح و جان هر مسلمان خداجویی را جلاء بخشید و همگان را به عبادت و معنویت رهنمون ساختند.

مرحوم سلیم مؤذن‌زاده که به حق از او با عنوان سلطان الذاکرین، یادشده، در طول عمر پربرکت خود، به نوعی توفیق یافت، تا با صوت دلنشین، هنری عالمانه و مدح و ستایش فضائل ائمه‌اطهار(ع)، روح معنویت را در قلب و ارادتمندان به فرزندان پیامبر اکرم (ص) عمق بخشیده و تقویت کننده وحدت و هویت ایرانی- اسلامی باشد.
اینجانب درگذشت این پیرغلام اهل بیت علیهم السلام که توفیق داشته در ایام سوگواری و اربعین حسینی به دیار باقی بشتابد را به عاشقان و علاقمندان مکتب حسینی، خاندان مؤذن‌زاده اردبیلی، مردم غیور و حسینی آذربایجان و اردبیل و جامعه شاعران و مداحان کشور تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.

امید است همواره راه و منش خالصانه و وحدت بخش این مداح و روایت‌گر آذری عاشورای حسینی (ع) و حضرت زینب (س)، الگویی برای همه ستایشگران و مداحان فضائل و مناقب اهل بیت (ع) باشد.
روحش شاد و یادش گرامی

کد خبر : ۴۳۱۳۳۸