خبرگزاری کار ایران

سفرنامه جابری انصاری از تشرف به نجف

معاون عربی و افریقایی وزارت امور خارجه که روز گذشته به همراه معاون اول رئیس جمهور به عراق سفر کرده بود در صفحه‌ی اینستاگرام خود گزارشی از این سفر منتشر کرد.

به گزارش ایلنا، در این پست که با عنوان «گزارشی از سفر کوتاه اربعینی به عراق» منتشرشده حسین جابری انصاری نوشته است:

امروز یکشنبه سی آبان نود و پنج مصادف با اربعین حسینی در معیت جناب آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران توفیق زیارت حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام در نجف اشرف دست داد.
ساعت هفت و نیم صبح از تهران به سمت نجف پرواز کردیم و ساعت هفت و نیم شب به تهران بازگشتیم. یک سفر کوتاه دوازده ساعته اما پربار. صبح پس از ورود به نجف و استقبال از سوی استاندار نجف، مستقیم به سمت کربلا رفتیم و در نقطه‌ای از مسیر از اتومبیل‌ها پیاده و با خیل عاشقان حسینی شرکت کنندگان در راهپیمایی بزرگ اربعین همراه و همقدم شدیم. پس از دو ساعت طی طریق به سمت کربلا، در موکب امام رضا علیه السلام که متعلق به مشهدالرضاء است توقف و پس از دیدار از سیر کار درمانگاه و آشپزخانه موکب، نماز ظهر را به جماعت در جمع با صفای خادمان و زائران این موکب خواندیم و سپس جناب جهانگیری دقایقی در خصوص درس‌ها و دستاوردهای نهضت عاشورا و مناسک اربعین سخن گفتند. پس از آن پیاده به سمت نجف بازگشتیم و در موکب مشترک اهل تلعفر عراق و زنجان ایران بر سر سفره اطعام امام حسین ناهاری خوردیم و آنگاه با اتومبیل به سمت نجف بازگشتیم. در نجف ساعتی توفیق زیارت مولا دست داد. برای همه دوستان دعا کردم و نایب الزیاره بودم.
دوگانه‌هایی به پیشگاه آن یگانه به نیت سه گانه‌های نازنین مدفون در این مکان مقدس، مولا علی علیه السلام، حضرت آدم ابوالبشر و حضرت نوح شیخ المرسلین خواندم. سپس دقایقی کوتاه توقف در دارالضیاقه حرم مطهر و آنگاه حرکت به سوی فرودگاه نجف برای بازگشت به ایران. در مسیر کربلا و در میانه موج مردمی که چون رودخانه‌ای جاری به سوی دریای کرم امام شهیدان حضرت حسین ابن علی علیه آلاف التحیه و الثناء در حرکت بودند مادر چند شهید خود را به هیات و جناب جهانگیری رساند و با اشاره به همه قربان‌هایی که به پیشگاه حضرت دوست تقدیم کرده است خواستار حفظ خون شهیدان و راه جاوید آنها شد.
در طول سفر همچون همه جا، ایرانیان از گرفتن عکس یادگاری با رئیس و اعضای هیات غافل نبودند. این عادت، نمادی از مهر آنان نسبت به خدمتگزاران خود است اما معانی جامعه شناسانه دیگری نیز در خود نهفته دارد که در این نوشته کوتاه جای پرداختن به آن نیست. برای خود و همه ملتمسان دعا و در مقدمه آنان دوست و برادر عزیز و نجیب و نازنینم محمد جواد ظریف که در بزم الهی مقرب‌تر است و جام بلا بیشترش می‌دهند دعا کردم.
خدایا چنان کن سرانجام کار/ تو خشنود باشی و ما رستگار

کد خبر : ۴۳۰۶۳۷