خبرگزاری کار ایران

در پیامی؛

آیت الله صافی گلپایگانی کشتار مسلمانان نیجریه را محکوم کرد

آیت‌الله العظمی لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید با صدور پیامی ضمن محکوم کردن کشتار عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در نیجریه اعلام کرد: جهان اسلام با تدبیر جلوی این حوادث ناگوار را بگیرد.

به گزارش ایلنا، متن کامل پیام این مرجع تقلید به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله الحکیم فی کتابه الکریم: «وَ مَا نَقَمُوا مِنْهُمْ إِلَّا أَن یُؤْمِنُوا بِاللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَمِیدِ»

در ایّامی که دنیا، مبهوت و متحیّر از ابراز احساسات میلیون‌ها انسان پاک‌سرشت و آزادی‌خواه به مناسبت بزرگترین حماسه تاریخ، اربعین سید الأحرار و امام آزادگان حضرت امام حسین (علیه‌السلام) است، متأسفانه در کشور نیجریه شاهد جنایات بسیار وحشتناکی هستیم که توسط نظامیان آن کشور، صدها نفر از مردم بی گناه را - که فقط برای عرض ادب و تسلیت به پیامبر عالیقدر حضرت محمّد بن عبدالله (صلّی الله علیه و آله)، و اهل بیت مظلومش (علیهم‌السلام) اقامه عزاداری و تعظیم شعائر می‌کردند، و یاد و خاطره مظلومان کربلا را در دل‌های مردم دنیا زنده می‌کردند- به راحتی به خاک و خون کشیده، و تعداد زیادی را به شهادت رساندند؛

إنَّا للّه و إنَّا إلیه راجعون

اگر چه شهادت برای این انسان‌های مظلوم و بی‌گناه، فوز و سعادت است، امّا برای دنیایی که وجدان انسانیت آن در خواب است، مایه ننگ و عار و ذلّت است.

جوامع بین‌المللی به اصطلاح دفاع از حقوق بشر و نیز سازمان کنفرانس اسلامی و دولت‌های اسلامی، در مقابل این جنایت، سکوت اختیار کرده و بلکه بعضی از آنان، این جنایات را تأیید می‌کنند! آیا این انسان‌های مظلوم، و بی‌دفاع، جرمی و گناهی داشته‌اند که باید فریاد «لبّیک یا حسین» آنها را با گلوله جواب داد؟!

اینجانب از دولت جمهوری اسلامی و از مراکز علمی و دینی جهان اسلام می‌خواهم که با محکوم کردن این فاجعه دلخراش، با تدبیر جلوی این حوادث ناگوار را گرفته و با هر وسیله‌ای که می‌توانند ندای مظلومیت آنان را به گوش جهانیان برسانند.

دنیا بداند که نام و یاد سالار شهیدان حضرت ابی‌عبدالله الحسین (علیه‌السلام)، و هدف مقدّس آن حضرت، همیشه زنده و پایدار است، و دشمنان و کژ ‌اندیشان، نمی‌توانند این حماسه بزرگ جهانی را به فراموشی بسپارند؛ «وَلَا تَحْسَبَنَّ اللّهَ غَافِلاً عَمَّا یَعْمَلُ الظَّالِمُونَ. صدق اللّه العلیّ العظیم.» 

حوزه علمیّه قم/ لطف الله صافی

صفر المظفر 1438 هـ.ق

کد خبر : ۴۲۹۹۱۱