خبرگزاری کار ایران

سردار شریف:

حرکت‌های خرابکارانه‌ گروه‌های تروریستی را در نطفه خفه می‌کنیم

مسئول روابط عمومی کل سپاه گفت: عربستان تلاش می‌کند به نحوی شکست‌هایی که گروهک‌های مورد حمایتش در مقابل جبهه مقاومت خورده است را از طریق تطمیع و تسلیح گروهک‌های ترویستی در شمالغرب و جنوب شرق کشور جبران کند.

به گزارش ایلنا، سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه  در گفت‌و‌گویی با بیان اینکه دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای ما بخش عمده ناکامی‌ها و شکست‌هایشان در منطقه غرب آسیا یعنی سوریه، لبنان و عراق را محصول عملیات مستشاری، پشتیبانی و نقش معنوی جمهوری اسلامی در حمایت از جریان مقاومت، می‌دانند گفت:عربستان تلاش می‌کند به نحوی شکست‌هایی که  گروهک‌های مورد حمایتش در مقابل جبهه مقاومت خورده است را از طریق تطمیع و تسلیح گروه‌های ترویستی در شمالغرب وجنوب شرق کشور جبران کند.

سردار شریف خاطرنشان کرد: برای مثال منفورترین گروهک یعنی منافقین را با تنفس مصنوعی حیات مجددی بدهد و با پشتیبانی امکاناتی و تشویق و ترغیب آنان را برای مقابله مجدد آماده کند. مردم ما می‌دانند که اینها کاری از پیش نخواهند برد.

مسئول روابط عمومی کل سپاه بیان داشت: احیای مجدد گروه‌های کوموله و دموکرات در کردستان نیز از این قبیل هستند که البته در ابتدای ورود به فاز نظامی ضربات مهلکی خوردند.

وی با برشمردن دلایل شکست این گروهک‌های مورد پشتیبانی قرار گرفته از سوی عربستان، گفت: اول اینکه این گروهک‌ها هیچ پایگاهی در میان مردم ایران در هیچ نقطه از سرزمین اسلامی ندارند و دوم عملکرد گذشته این‌ها بوده و سوم اشراف اطلاعاتی و توان عملیاتی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی است که به آن‌ها اجازه عرض اندام نمی‌دهد.

سردار شریف تصریح کرد: سپاه پاسداران تجربه ۳۸ ساله برای مقابله با گروهک‌ها در شمالغرب و جنوب شرق کشور دارد؛ بر پرونده این گروهک‌ها که عمدتا توسط سرویس‌های امنیتی بیگانگان پشتیبانی می‌شوند، اشراف داریم و به محض اینکه حرکتی را انجام می‌دهند در نطفه خفه می‌کنیم؛ لذا این اشراف اطلاعاتی به دلیل یک شناخت عمیق چندین ساله از تاکتیک‌ها و راهبردهای دشمنان است و این شناخت باعث شده که این‌ها همیشه شکست خورده باشند.

وی ادامه داد: بعد از دفاع مقدس متوجه بعضی از آسیب‌ها در مناطق مرزی از جمله در کردستان شدیم، از اینرو نیروی زمینی تلاش زیادی در سال‌های قبل از درگیری‌های اخیر در سوریه برای تامین امنیت مرزهای ما در شمالغرب خصوصا ارتفاعات جاسوسان و قندیل انجام داده و پاکسازی‌های زیادی صورت گرفته است. ما در واقع مناطق ارزی را مسلط شدیم و شهرهای مرزی مثل پیرانشهر و مهاباد امروز از امنیت کامل برخوردارند.

سردار شریف گفت: بنابراین تسلط به مرزها، پاکسازی مرزها، اشراف اطلاعاتی و حضور هوشمندانه و مستمر نیروهای امنیتی ما در مناطق قطعا اجازه هر گونه اقدامی را از طرف مقابل گرفته است و شرایط را برای آنها سخت و پیچیده کرده است.

مسئول روابط عمومی کل سپاه عنوان کرد: عملیات‌های سپاه با سازوکارهای خودش صورت می‌گیرد، قطعا برادران ارتشی ما اگر عملیاتی داشته باشند از تمامی یگان‌ها از جمله هوانیروز استفاده می‌کنند. سپاه نیز به جهت اینکه هوانیروز نیروی زمینی آن فعال است معمولا در پشتیبانی عملیات‌هایش از هوانیروز خودش استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: از آنجا که شرایط منطقه جغرافیایی در میزان این همکاری موثر است ما در جنوب شرق، شرایط مساعدتری داریم و هوانیروز نیروی زمینی سپاه در آنجا فعالتر عمل می‌کند، اما در منطقه غرب شرایط مقداری متفاوت‌تر است و همکاری‌ها بیشتر است.

کد خبر : ۴۲۹۷۸۷