خبرگزاری کار ایران

مطهری:

وزیر کشور مقصر اصلی ماجرای پدیده شاندیز نیست/ چرا دستگاه‌های نظارتی اجازه چنین کاری را دادند

نایب رییس مجلس گفت:تبلیغ پدیده از صداو سما و رسانه ملی برای چه صورت گرفت؟ صرف دریافت پول که نمی‌شود تبلیغ کرد. روزی نیست که برای خود من هم در این مورد پیامک نیاید.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، در جریان طرح سوال ملی سه نفر از نمایندگان از وزیر کشور با توجه به قانع نشدن کواکبیان به عنوان یکی از نمایندگان سوال‌کننده، سوال وی به رای مجلس گذاشته شد و نمایندگان این سوال را وارد دانشتند.

بر این اساس رحمانی‌فضلی وزیر کشور از مجلس دهم کارت زرد دریافت کرد.

علی مطهری که ریاست جلسه سوال از وزیر کشور را بر عهده داشت اعلام کرد:البته مقصر اصلی این مساله وزیر کشور نیست. در این ماجرا مشکلاتی رخ داده است که قابل انکار نیست.

او افزود: سوال من این است که چرا مجوزهای اصلی در پروژه پدیده شاندیز صادر شد؟ و چرا جلوی تخلفات از اول گرفته نشد؟ چرا دستگاه‌های نظارتی اجازه چنین کاری را دادند؟

نایب رییس مجلس گفت: تبلیغ پدیده از صداو سما و رسانه ملی برای چه صورت گرفت؟صرف دریافت پول که نمی‌شود تبلیغ کرد. روزی نیست که برای خود من هم در این مورد پیامک نیاید.

مطهری تاکید کرد: چرا تا موضوعی حالت امنیتی پیدا نکند، به آن ورود پیدا نمی‌کنیم؟ آیا ورود اولیه قوه قضاییه به این مساله درست بوده است؟ این‌ها مسائلی است که قابل بررسی است.

او خاطرنشان کرد: اگر شما ۳۰۰ جلسه هم برای این موضوع بگذارید تا وقتی که سهام‌داران پولی دریافت نکنند، فایده‌ای نخواهد داشت.

مطهری خطاب به وزیر کشور گفت که از شما می‌خواهیم زمانی را برای حل این موضوع اختصاص دهید و بگویید در فلان تاریخ این مشکل حل می‌شود.

وزیر کشور هم خطاب به مطهری گفت: من نمی‌توان در این مورد قولی بدهم.

کد خبر : ۴۲۹۱۵۲