خبرگزاری کار ایران

در صحن علنی مجلس مطرح شد؛

تذکر شفاهی صادقی درباره ضرورت شفاف‌سازی حساب‌های بانکی قوه‌قضاییه

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در صحن علنی مجلس گفت: از رییس محترم قوه قضاییه به‌عنوان قوه‌ای که پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی و مسئول تحقق بخشیدن به عدالت است، درخواست دارم برای جلوگیری از ادامه سوءاستفاده بیگانگان و به‌منظور شفاف‌سازی و تنویر افکار عمومی گزارشی از عملکرد این حساب‌ها شامل مبالغ واریزشده، سودحاصله و موارد مصرف آن را طی ۵ سال گذشته اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، محمود صادقی در جریان نشست علنی امروز در تذکر شفاهی ضمن گرامیداشت شهادت شهید محسن خزایی خبرنگار سازمان صداوسیما در سوریه و همچنین با تشکر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌ خاطر برگزاری نمایشگاه مطبوعات با شعار «شفافیت و صداقت» از آزادی سردبیر سایت معماری‌نیوز اظهار خرسندی کرد و گفت: آقای یاشار سلطانی نماد شفافیت و صداقت در عرصه رسانه است.

او گفت: در روزهای اخیر اخبار و شایعه‌هایی درباره افتتاح حساب‌هایی متعدد شخصی به‌نام رییس محترم قوه قضاییه در فضای مجازی و حقیقی منتشر شده است که این اخبار و شایعه‌ها موجبات سوءاستفاده رسانه‌های بیگانه و مشوح نشان دادن جلوه دستگاه‌های حاکمیتی نظام جمهوری اسلامی را فراهم ساخته است.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس اضافه کرد: وزیر اقتصاد در مصاحبه‌ای ضمن تکذیب این شایعه‌ها، اظهار داشتند از ۲۰ سال پیش با هماهنگی خزانه‌داری کل و بانک مرکزی مجموعه مبالغی با رعایت حدود قانونی و موازین شرعی برای قوه قضاییه به صورت سپرده در سیستم بانکی قرار گرفته است و بنده از آقای طیب‌نیا این سوال را دارم که توضیح دهند، مقصود از حدود قانون و موازین شرعی چیست.

عضو هیات رییسه فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کدام قانون اجازه می‌دهد وجوه دولتی به حساب‌های شخصی واریز شود. به‌ویژه این‌که بخش قابل‌توجهی از وجوه واریزی به این حساب‌ها، متعلق به اشخاص حقیقی، اصحاب دعوی در محاکم حقوقی و کیفری و بعضاً متعلق به متهمان در دادسراها است که بابت قرارهای وثیقه و تودیع خسارت‌های احتمالی به صندوق دادگستری واریز می‌شود و سوال من این است که کدام موازین شرعی اجازه می‌دهد، قوه قضاییه در این وجوه تصرف کند و با سپرده‌گذاری این وجوه، سود حاصله را تملک کند.

صادقی در پایان تصریح کرد: از رییس محترم قوه قضاییه به‌عنوان قوه‌ای که پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی و مسئول تحقق بخشیدن به عدالت است، درخواست دارم برای جلوگیری از ادامه سوءاستفاده بیگانگان و به‌منظور شفاف‌سازی و تنویر افکار عمومی گزارشی از عملکرد این حساب‌ها شامل مبالغ واریزشده، سودحاصله و موارد مصرف آن را طی ۵ سال گذشته اعلام کنند.

کد خبر : ۴۲۸۷۹۴