خبرگزاری کار ایران

توسط بهرام قاسمی؛

ایران حمله تروریستی در مزار شریف را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان انفجار تروریستی علیه سرکنسولگری آلمان در مزارشریف افغانستان که به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از انسان‌های بی‌گناه منجر شد را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایلنا، بهرام قاسمی با ابراز تسلیت این حادثه دردناک، با تمامی بازماندگان این اقدامات جنایت هولناک و شوم تروریستی ابراز همدردی کرد و بار دیگر بر مسئولیت خطیر و تاریخی جامعه جهانی در مقابله با گسترش تروریسم و اقدامات وحشیانه گروه‌های تکفیری تأکید کرد. 

وی حمله به اماکن دیپلماتیک در افغانستان را نشانه‌ای روشن از وابستگی این گروه‌های تروریستی با دشمنان ملت بزرگ افغانستان دانست و اظهار داشت: به نظر می‌رسد این گروه‌ها و حامیان آنان با این نوع اقدامات، مترصد افزایش حضور نیروهای بیگانه در این کشور هستند.

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه با تاکید بر مصونیت اماکن دیپلماتیک در هر نقطه از جهان گفت: سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران اولین سرکنسولگری کشوری بود که در سال 1377 در شهر مزارشریف افغانستان مورد تهاجم این نوع گروه‌های تروریستی قرار گرفت که متاسفانه تعدادی از خبرنگاران، دیپلمات‌ها و کارکنان سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در این شهر به درجه رفیع شهادت نایل آمدند. تکرار این گونه رفتار وحشیانه، بار دیگر یادآور ضرورت یک اجماع جهانی و تلاش همه‌جانبه از سوی تمامی دولت‌ها، ملت‌ها و وجدان‌های بیدار جامعه بشری در مبارزه‌ای قاطع و بی‌امان علیه این تراژدی هولناک عصر ما است. واقعه اخیر بار دیگر نشان می‌دهد که تروریسم ملیت و مکان نمی‌شناسد.

کد خبر : ۴۲۷۸۱۲