خبرگزاری کار ایران

دیدار محمدجواد ظریف با رییس مجلس جمهوری چک

asdasd
کد خبر : ۴۲۷۷۵۹

وزیر امور خارجه کشورمان با رئیس مجلس نمایندگان چک دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، محمد جواد ظریف در دیدار با یان هاماچک رئیس مجلس نمایندگان چک اظهار داشت: بسیار خوشحالیم گسترش روابط میان دو کشور در سطوح مختلف، سیاسی، اقتصادی و پارلمانی در جریان است.

وی ادامه داد:  برای تقویت روابط دو کشور علی لاریجانی نیمه دوم ژانویه به پراگ سفری خواهند داشت.

ظریف متذکر شد: دو کشور می‌توانند در زمینه‌های مختلفی چون انرژی، توریسم، صنایع و دیگر زمینه‌ها همکاری داشته باشند که حضور یک هیات تجاری بزرگ همراه من بیانگر اراده ما در تعمیق روابط اقتصادی میان دو کشور است.

رئیس مجلس چک نیز ضمن خوش آمدگویی به وزیرامور خارجه کشورمان گفت: خوشحالیم روابط میان دو کشور در مسیر صحیح قرار دارد.

وی افزود: سال‌ها شاهد سفر وزیر خارجه ایران به جمهوری چک نبودیم و این برای ما موجب افتخار است که میزبان شما هستیم. البته در گذشته تبادلات دولتی و پارلمانی وجود داشت. امیدوارم هرچه سریع‌تر سفر آقای لاریجانی به پراگ انجام شود تا شاهد گسترش همکاری‌هاب بیش از گذشته میان دو کشور  باشیم.

وی با اشاره به تمایل شرکت‌های چک برای همکاری اقتصادی با ایران گفت: شرکت‌های چک آماده همکاری با بخش‌خصوصی و دولتی ایران هستند و باید هرچه سریع‌تر زمینه همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور را فراهم کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: برای تبادلات مردمی و گردشگری لازم است پرواز مستقیم میان تهران-پراگ بررسی و برقرار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز