خبرگزاری کار ایران

جابری‌انصاری در دیدار معاون وزیر خارجه دانمارک:

برخی کشورهای منطقه از تغییر و تحول نگرانند/تحمیل شرائط مداخله گران بر ملت سوریه قابل پذیرش نیست

معاون وزیر امور خارجه دانمارک در دیدار با معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان پیرامون تحولات منطقه رایزنی و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، خانم لونه ویسبورگ معاون وزیر خارجه دانمارک با اشاره به توافق لبنانی‌ها برای انتخاب رییس جمهور، ابراز امیدواری کرد این توافق راه را برای ثبات طولانی مدت در لبنان هموار کند.

وی با تاکید بر اولویت آتش بس در سوریه گفت امیدواریم فضای مناسب برای تحقق راه حل سیاسی شکل بگیرد.  

وی همچنین از اوضاع انسانی در سوریه و یمن ابراز نگرانی و بر ضرورت تسهیل ارسال کمکهای بشردوستانه تاکید کرد. 

معاون وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار ابعاد مختلف داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی بحران‌های منطقه را تشریح و نقش آفرینی منفی بازیگران خارجی را از عوامل اصلی تداوم بحران دانست. 

جابری انصاری در خصوص لبنان اظهار داشت: ایران از حل مشکل انتخاب رییس جمهور در لبنان استقبال می کند. ما از ابتدا معتقد بودیم که راه حل این مشکل، گفتگوی جدی و توافق جریان‌های عمده سیاسی و اجتماعی لبنان می باشد و خوشبختانه علیرغم آنکه این روند طولانی شد اما طرفهای لبنانی توانستند خودشان توافق کرده و رییس جمهور را بدون تحمیل فشار از خارج انتخاب کنند.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان ابراز امیدواری کرد تحولات مثبت در لبنان علاوه بر ایجاد ثبات و آرامش و گشایش در فضای سیاسی این کشور بتواند تاثیرات مثبت در فضای عمومی منطقه نیز داشته باشد. 

جابری انصاری تحولات در منطقه را عمیق، واقعی و غیر قابل بازگشت به گذشته برشمرد و افزود برخی کشورهای منطقه از تغییر و تحول نگرانند و سعی دارند از طریق جنگ افروزی و به کارگیری ابزار تروریسم در جبهه های مختلف وضعیت را به سابق برگردانند اما این امر غیرممکن است. 

معاون عربی و آفریقای وزارتخارجه ماهیت منازعات منطقه ای را سیاسی دانست و گفت برخی تلاش دارند با ارائه تصویر طائفه ای از بحران ها اهداف تاکتیکی کوتاه مدت خود را محقق کنند در حالیکه این سیاست در میان و درازمدت نتایج و پیامدهای استراتژیک خطرناک برای منطقه و جهان و خود آنها در پی دارد. 

جابری انصاری تاکید کرد مداخله خارجی در سوریه برای تحمیل شرائط مداخله گران بر ملت سوریه قابل پذیرش نیست و راه خروج از بحران جاری انجام گفتگوهای جدی سوری سوری با هدف فراهم کردن زمینه برای تصمیم گیری ملت سوریه درباره آینده کشورشان می باشد.

وی افزود همزمان می بایست رویارویی موثر و همه جانبه با تروریسم در دستور کار قرار گیرد. 

معاون وزیر امور خارجه اهتمام نسبت به مساله انسانی در بحران های سوریه و یمن را ضروری دانست و با ابراز تاسف و نگرانی از کشتار جمعی مردم یمن توسط عربستان سعودی، خواهان عدم برخورد چندگانه با فجایع انسانی جاری در منطقه و توجه یکسان به مناطق دستخوش بحران شد.

وی همچنین بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تسهیل کمک رسانی به مناطق درگیر بحران در منطقه تاکید کرد.

کد خبر : ۴۲۷۱۵۹