خبرگزاری کار ایران

جابری انصاری در دیدار فیصل مقداد:

استفاده تاکتیکی از تروریسم خطرات راهبردی بزرگی برای صلح ایجاد کرده است

قائم‌مقام وزارت خارجه سوریه که به دعوت معاون عربی و آفریقای وزارت امورخارجه کشورمان در چارچوب نشست کمیته سیاسی مشترک ایران و سوریه به تهران سفر کرده است، با حسین جابری انصاری دیدار و پیرامون تحولات منطقه و جدیدترین روندهای سیاسی، میدانی و انسانی بحران سوریه گفتگو و رایزنی کرد.

به گزارش ایلنا، «فیصل المقداد»، قائم‌مقام وزیر خارجه سوریه در این نشست با اعلام حمایت کشورش از عملیات موصل، مبارزه با تروریسم را یک ضرورت مشترک در همکاری‌های منطقه‌ای دانست و اظهار کرد: غرب در مبارزه علیه داعش جدی نیست و از این موضوع به عنوان یک برگه بازی برای پیگیری اهداف مداخله‌جویانه خود استفاده می‌کند.

«فیصل مقداد» از حمایت‌های همه‌جانبه جمهوری اسلامی ایران از سوریه تقدیر کرد و با اشاره به پیروزی‌های به دست آمده در حلب و مناطق مختلف سوریه گفت: گروه‌های مسلح علی‌رغم بسیج همه امکانات و داشتن حمایت گسترده خارجی، در مسیر شکست قرار دارند.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار حمایت از سوریه جهت خروج از بحران جاری و در روند مبارزه با تروریسم را تصمیم راهبردی جمهوری اسلامی خواند و با اشاره به نشست سه جانبه اخیر وزرای خارجه ایران، روسیه و سوریه در مسکو، همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای عبور از وضعیت بحرانی کنونی را ضروری و مهم دانست.

جابری انصاری با اشاره به اهمیت عملیات‌های جاری موصل و حلب افزود: متاسفانه برخی طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی با استفاده ابزاری و تاکتیکی از تروریسم در جهت تحقق اهداف سیاسی مداخله جویانه خود، تهدیدات و خطرات راهبردی بزرگی برای صلح و ثبات منطقه و جهان ایجاد کرده اند.

جابری انصاری با تاکید بر ضرورت توجه به ابعاد انسانی بحران سوریه به رایزنی‌های خود با مقامات اروپایی در این خصوص اشاره کرد.

در این نشست که در چارچوب کمیته سیاسی مشترک دو کشور برگزار شد، طرفین بر ضرورت توجه همزمان به سه بُعد سیاسی، امنیتی و انسانی بحران سوریه تاکید و درباره آخرین تحولات و روندهای منطقه ای رایزنی و تبادل نظر کردند.

تشکیل و برگزاری منظم جلسات کمیته سیاسی مشترک ایران و سوریه، در سفر اخیر جابری انصاری به دمشق مورد توافق طرفین قرار گرفت.

کد خبر : ۴۲۶۷۹۸