خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در دیدار رهبر جدید حزب سعادت ترکیه:

ثبات و امنیت منطقه به نفع همه است/تاکید بر ایجاد اتحاد و همدلی بین مسلمانان

سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا با «تمل کاراملا اوغلو» رهبر جدید حزب سعادت ترکیه دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش ایلنا، محمدابراهیم طاهریان‌فرد در این ملاقات ضمن تبریک انتخاب وی به عنوان رهبر جدید حزب گفت: حزب سعادت می‌تواند نقش مهمی در راستای تحکیم و توسعه مناسبات بین ایران و ترکیه ایفا کند.

سفیر ایران با اشاره به این که در هنگام وقوع کودتای نافرجام 15 جولای، جمهوری اسلامی ایران از دولت، ملت و دموکراسی جمهوری ترکیه حمایت کرد، افزود: معتقدیم ثبات و توسعه ترکیه و همسایگان‌مان به نفع ثبات و امنیت منطقه و جمهوری اسلامی ایران است.

طاهریان‌فرد ادامه داد: مرحوم نجم‌الدین اربکان در راستای توسعه و تحکیم وحدت بین ایران و ترکیه، کشورهای مسلمان منطقه و جهان اسلام تلاش‌های بسیاری انجام داد و رهروان وی در حزب سعادت نیز همان مسیر را دنبال می‌کند. بر این اساس ارزیابی ما این است که این حرکت منطبق با خط مشی، جهت‌گیری و دیدگاه فکری بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی است.
وی با بیان اینکه ایران همواره مخالف حرکت‌های فرقه‌گرایانه بوده است،‌ عنوان کرد: معتقدیم راه نجات جهان اسلام در گرو ایجاد اتحاد و همدلی بین مسلمانان است. با همین نگاه موضوع تاسیس سازمان دی 8 برای توسعه همکاری بین جوامع و کشورهای اسلامی مطرح شد.

کاراملا اوغلو نیز در این ملاقات با تاکید بر اهمیت توسعه مناسبات میان دو کشور گفت: همه مسلمانان با هم برادریم و برقراری وحدت و همبستگی بین مسلمانان در شرایط بغرنج کنونی منطقه از اهمیت خاصی برخوردار است و مرحوم اربکان این مسیر را هدفی مهم و چراغ راه قرار داده بود.

رهبر جدید حزب سعادت افزود: جنگ و خونریزی در خاورمیانه به نفع مسلمانان نیست و امیدواریم بتوانیم با همکاری مشترک نسبت به برقراری صلح و ثبات مشکلات را پشت سر بگذاریم.

در پایان وی ابراز امیدواری کرد حزب سعادت همانند گذشته نهایت تلاش خود را در راستای تحکیم برادری بین ایران و ترکیه به کار گیرد.

 

کد خبر : ۴۲۶۷۷۴