خبرگزاری کار ایران

سردار سلامی در مراسم ۱۳ آبان:

آمریکایی‌ها با عینکی جدید، واقعیت‌های امروز جهان را ببینند/صبر ملت ایران بی‌انتها نیست

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: آمریکایی‌ها بداند اگر به تعهداتشان عمل نکنند ما برجام را به موزه خواهیم فرستاد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در مراسم ۱۳ ابان در جمع تجمع‌کنندگان در مقابل سفارت سابق آمریکا بر اجرای تعهدات آمریکا در برجام تاکید کرد و گفت: اجرای برجام توسط آمریکایی‌ها،  امروز معیار و محکی برای چگونگی نمایش شخصیت آمریکا است. اولا تاکید می‌کنیم که آمریکایی‌ها باید تعهدات خود را بی کم و کاست در برجام اجرا کنند. اینجا ایران، سرزمین مردمانی است که اراده کرده‌اند، در پرتو انقلاب به هیچ کس باج ندهند.

وی افزود: ملت ایران، ملتی با شعور، متعالی و سربلند است که به تعهدات خود پایبند است. اما این تعهدات یک سویه نیست. صبر ملت ایران هم بی‌انتها نیست. ما انتظار داریم آمریکایی‌ها با عینکی جدید واقعیت‌های امروز ایران و جهان را نگاه کنند. آن‌ها در طول ۳۸ سال دیدند که حرف و عمل ایران یکی است. ما حقوقمان را تا آخرین لحظه‌ها تعقیب می‌کنیم.

سردار سلامی اضافه کرد:  آمریکایی‌ها بداند اگر به تعهداتشان عمل نکنند ما برجام را به موزه خواهیم فرستاد. این را بدانند اگر به تعهدات خود عمل نکنند، ما به نقطه اول باز خواهیم گشت و سانتریفیوژهای غیرفعال دوباره فعال خواهند شد. دولت ایران فقط در مقابل آمریکا متعهد نیست. من به مقامات آمریکایی اعلام می کنم که دولت جمهوری اسلامی ایران نه تنها در مقابل ۵+۱ متعهد است بلکه در مقابل ملت هم تعهد دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: به آمریکایی‌ها سفارش می‌کنیم که اراده ایران به گونه است که اگر دشمن بر نقطه‌ای متمرکز می‌شود، ما می‌فهمیم که آن نقطه واقعی و حقیقی ماست و باید آن را تقویت کرد. با این حال مصمم هستیم تا احقاق حق خود و از بین بردن ادبیات تحقیر در دل دشمنانمان مسیر جهاد را ترک نکنیم. ما هرگز میدان جهاد ترک را نخواهیم کرد.

 جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه امروز سالروز ریشه‌کن شدن ریشه‌های شجره خبیسه استعمار امریکا بر ایران بزرگ است، اظهار داشت: امروز سالروز تسخیر لانه جاسوسی و حبس و مدفون کردن سیاست آمریکا بر ایران است. البته فقط تسخیر مسیر این لانه نبود بلکه فروپاشی و شکستن وقار و صلابت پوشالی یک ابر قدرت بی رقیب در تاریخ حیات بشر بود.

وی افزود: بعدها آمریکا نیروهای حرفه‌ای خود را جمع کرد و آمورش داد و سرانجام یک مداخله نظامی برای آزادی گروگان‌های جاسوس در ایران طراحی کرد. اما هواپیمای آمریکایی حامل تفنگداران با عکس‌العمل ریگ زارها در آتش سوختند.

وی با بیان اینکه ملت ایران ۳۸ سال است که یک رویایی بزرگ را با آمریکا آغاز کرده است، گفت: آمریکا دم از دموکراسی می‌زند اما همه دیکتارتورهای عالم دست‌نشانده و مورد حمایت او بوده و هستند. از مارکوس در فیلیپین تا پینوشه در شیلی و شاه ایران و رژیم آل خلیفه محصول سیاست‌های امریکا در جهان است.

سردار سلامی ادامه داد: آمریکا دم از حقوق بشر و آزادی می‌زند در حالی که تمام دستگاه‌هایی که برای شکنجه به کشورهای مختلف صادر می‌شود، توسط آمریکا ساخته می‌شود. سازمان سیا پرورش‌دهنده و ‌آموزش‌دهنده همه سرویس‌های شکنجه‌گر عالم از جمله ساواک در زمان طاغوت است.

وی افزود: آمریکا دم از حقوق بشر می‌زند اما هر سال و هر روز تعداد زیادی از آزادی‌خواهان تحت سیطره حقوق آمریکایی در اثر شکنجه می‌میرند. در زندان گوانتانامو سگ‌ها را به جان آن‌ها می‌اندازند. در ابوغریب در افعانستان و عراق به عروسی‌ها حمله می‌کنند و قلب‌های کوکان خردسال  را به لرزه می‌اندازد.

سردار سلامی بیان کرد: آمریکا ادعای صلح دارد در حالی که آمریکا در ۸۰ کشور دنیا یا کودتا به راه انداخته است یا مداخله نظامی کرده است که یک نمونه آن کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ است. تا به امروز ۸ میلیون انسان براثر مداخلات مستقیم آمریکا کشته شده‌اند.

وی عنوان کرد: آمریکا دم از مبارزه با تروریسم می‌زند در حالی زادگاه همه گروه‌ها از جمله تکفیری‌ها امریکاست. آمریکا دم از صلح می‌زند اما توسط ارتش صعودی شبانه به یمنی‌ها حمله می‌کند. آمریکا بیش از ۱۰۰ قطعنامه برای کشورهای در حال توسعه وتو کرده و به آن‌ها «نه» گفته است. آمریکا که دم از خلع سلاح کشتار جمعی می‌زند، شهر هیروشیما را به یکباره در آتش جهنم بمب‌های خود ذوب می‌کند. این‌ها بخشی از تصاویر آمریکاست.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: انقلاب ایران به رهبری امام در انتهای قرن ۲۰ توانست بزرگ‌ترین شکست سیاسی را به بزرگترین  قدرت نظامی و سیاسی تحمیل کند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب ایران نظم ناعادلانه آمریکا را با چالشی اساسی روبه‌رو کرد، اظهار کرد: جمهوری اسلامی یک نظریه جدید  ایجاد کرد و آن این بود که یک ملت می‌تواند در مقابل قدرت بزرگ از ارزش‌های خود دفاع کند و او را وادار به پذیرش شکست‌های تاریخی کند.

وی در ادامه تاکید کرد:  آمریکا با پیدایش انقلاب، نقطه تقابل خود را از شرق به تمرکز بر قلب تحول در حهان اسلام یعنی نظام جمهوری اسلامی منتقل کرد. امروز دیگر سرزمین‌های اسلامی میدان فتح سلطه‌طلبی آمریکا و هیچ قدرت بیگانه‌ای نیست. جنگ با درخشش ملت ایران پایان یافت. ملت ایران قد برافراشت و به عنوان ملتی پرآوازه سرافراز و شکست‌ناپذیر و نفوذناپدیر تلقی شد.

سردار سلامی افزود: دشمن تهاجم فرهنگی را برای تسخیر جوانان آغاز کرد او می‌خواست چادر را از سر زنان جدا کند. او می‌خواست جوانان را از نماز و مسجد دور کند. او می‌خواست ملت ما به رهبر و نظام و انقلاب خود و اسلام بی‌اعتقاد شود. اما جوانان و ملت و دانشجویان روحانیون ما در پرتو هدایت رهبر بزرگشان توانستند، آرزوی دشمن را به گورستان ببرند.

وی اضافه کرد: دشمن می‌خواست با فتنه ۸۸ تعادل و امنیت و اقتدار و کرامت و دستاوردهای انقلاب را از بین ببرد اما حرکت عاشورایی و دل انگیز و تحسین برانگیز و با شکوه ملت ایران در ۹ دی ماه تیر خلاصی بود که بر قلب و ذهن دشمن زده شد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد:  امروز ملاحظه می‌کنید ما توانسته‌ایم تمرکز دشمن را بر قلب جهان اسلام یعنی ایران فرو بپاشانیم. دشمن می‌خواست ما را از نظر اقتصادی فلج کند؛ از نظر فرهنگی می‌خواست اراده ما را سست کند.اما امروز به رغم ترور دانشمندانمان و محاصره علمی دشمن، فرزندان ایران زمین توانستند ایران را آسمانی کنند. از یک سو ماهواره‌ها به فضا رفت و دشمن دچار رعب و ترس شد.

وی ادامه داد:  ایران توانست به درون دنیای اتم نفود کند و ایران هسته‌ای شد. پالایشگاه‌ها و جاده‌ها ایجاد شد پیشرفت‌های پزشکی ایران را شاهد بودیم. ما در حالی که در حال پیشرفته شدن قرار گرفتیم، در همان زمان با استکبار هم می‌جنگیدیم.

سردار سلامی با اشاره به اینکه حمایت‌های انقلاب از فلسطین و لبنان توانست برای اولین بار ۴ جنگ تاریخی  و ۴ پیروزی تاریخی را برای مسلمانان بیافریند، گفت: انقلاب، امروز بر شمال دریای سرخ، تنگه باب‌المندب و در یمن حضور الهام‌بخش خویش را به ملت یمن برای استقامت، مقاومت و ایستادگی در مقابل رژیم سعودی که به نیابت از سیاست‌های منطقه‌ای آمریکا عمل می‌کند این مقاومت را الهام‌بخشیده است.  یعنی جغرافیای انقلاب ما تا شمال آفریقا پیش رفته است.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب بزرگ ما تا شرق مدیترانه پیش رفته است. سازه‌های بزرگی از مقاومت در مقابل زیاده‌خواهی آمریکا و رژیم صهیونیستی شکل گرفته است. در سال ۱۳۶۱ که شعله‌های انقلاب در میان جوانان لبنان زبانه کشید، در یک حرکت شجاعانه یک جوان مسلمان، ۲۶۰ تفنگدار آمریکایی در شرق دریای مدیرترانه زیر آوارها دفن شدند و همان عامل باعث فرار آمریکا از لبنان شد.

سردار سلامی بیان کرد: رژیم صدام که سقوط کرد، آمریکا هزینه کرد و بهره‌های آن را انقلاب اسلامی برد. همیشه اینطور است که دیگران هزینه می‌کردند، آمریکا منفعت می‌برد اما این بار چند سال است که آمریکا در افغانستان هزینه می‌کند و منافع آن را انقلاب اسلامی می‌برد.  

وی با اشاره به اینکه امروز در سوریه، آمریکایی‌ها گرفتار ابهام در راهبردها و سیاست‌هایشان هستند، تصریح کرد: امروز آنها دچار بی‌عملی هستند. هیچ راهی برای خروج  آبرومندانه از این بحران ندارند. آن‌ها نمی‌توانند موازنه قدرت در میدان را به نفع خود تغییر دهند. ابتکار عمل میدانی و سیاسی در یمن بحرین، سوریه و لبنان با ایران اسلامی است.

وی افزود: دو روز گذشته دیدید که چگونه کاندید مورد نظر حزب‌الله لبنان رییس‌جمهور شد این یعنی تحمیل اراده انقلاب اسلامی بر آمریکا. زیرا رییس‌جمهور منتخب مورد غصب آمریکا بود. این‌ها نشانه‌های تجلی نصرت الهی بر بلاد اسلامی است.  امروز ما صاحب قدرت هستیم و صاحب میدان نفوذ هستیم. جهان اسلام بیدار شده است.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: آمریکا همانگونه که دیروز رهبر گفتند، امروز با بحران‌های بزرگی روبه‌روست. آمریکا دیگر قدرت اول جهان نیست و امروز اراده سیاسی آمریکا نمی‌تواند تحولات سیاسی در غرب آسیا و دنیای اسلام را مدیریت کند. در بعد قدرت اقتصادی، آمریکا با ۷۰ میلیون انسان زیر خط فقر و  کارتن‌خواب روبه‌روست و بدهی ملی آن‌ها به تولید ناخالص داخلی‌شان نزدیک شده است و این یعنی زوال دهنده قدرت.

وی افزود: اینکه آمریکا نمی‌تواند مستقیما علیه هیچ کشوری اقدام نظامی انجام دهد، دلیلش، روانی اقتصادی و سیاسی است. چرخ‌های ماشین نظامی آمریکا فاقد سوخت برای به حرکت در آوردن است.

سردار سلامی بیان کرد: آمریکا دچار فروپاشی اخلاقی شده است. خانواده‌هایشان در حال فروپاشی است. نرخ طلاق از ۵۰ درصد تجاوز کرده است و  تنها ۵۰ درصد بچه‌ها با پدران و مادران واقعی خود زندگی می‌کنند. طلاق در آمریکا در جهان رکورد زده است.

وی با بیان این طلب که در آمریکا  سالانه ۳۸ هزار نوجوان به ابتذال اخلاقی و بحران شخصیت دلیل خودکشی می‌کنند، گفت:  این آمارها از آژانس‌ها و مطالعات جامعه‌شناسی آمریکا است که خودشان تهیه کرده‌اند. امروزه در جامعه امریکا خانواده و مدرسه و کلیسا نقش خودش را در تربیت از دست داده است. در آمریکا  ۴۰ و چند درصد کودکان از مادرانی متولد شده‌اند که هنوز ازدواج کرده‌اند. سیستم آموزش و پرورش و نظام بهداشتی در حال فروپاشی است. امروز از هر زاویه‌ای که نگاه می‌کنیم زوال آمریکا آغاز شده است.

سردار سلامی با تاکید بر اینکه مبارزات ما با آمریکایی ادامه خواهد یافت، گفت:  قدرت دفاعی ما براساس جنگی طولانی با قدرت‌های آمریکا شکل گرفته است. برای تعقیب آرمان‌هایمان هیچ نقطه توقف و خط قرمزی را نمی‌شناسیم.

وی افزود: امروز ما اگر در سوریه و لبنان و عراق و یمن برای پیروی مسلمانان کمک نکنیم، آن‌ها مسلمانان را از یکدیگر جدا می‌کنند. ما باید از آوارگی ملت‌های مسلمان جلوگیری کنیم.

سردار سلامی با اشاره به اینکه ما تهدید آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها را بی اعتبار کرده‌ایم، گفت: سال گذشته رویارویی تفنگداران سپاه را با تفنگداران آمریکا دیدیم. این مشت نمونه خروار بود و این جریان ادامه خواهد یافت.

وی افزود: ما سخنی جدی با آمریکایی‌ها داریم. آن‌ها می‌دانند که انتخاب گزینه نظامی چیزی جز آرزوی باطل شده نیست. ما در این زمینه نگران نیستیم. ما هر روز در حال افزایش قدرت خود هستیم و این واقعیت، توقف‌ناپذیر است.

کد خبر : ۴۲۵۴۴۴