خبرگزاری کار ایران

عارف در جمع خبرنگاران:

رقبا، اکثریت فراکسیون امید را بپذیرند/ برای تغییر تیم اقتصادی به دولت کمک می‌کنیم

رئیس فراکسیون امید خاطرنشان کرد: در صورتی که همین ترکیب تیم اقتصادی دولت قادر به ایجاد تحرک باشد به آنها کمک خواهیم کرد و در غیر این صورت انتظار ما این است که یک تغییر در تیم اقتصادی انجام شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدرضا عارف در حاشیه نشست علنی امروز مجلس با حضور در جمع خبرنگاران ضمن تشکر از تمامی نمایندگان به خاطر اعطای رای اعتماد به هرسه وزیر پیشنهادی دولت اعلام کرد: انصافاً نمایندگان همراهی فوق‌العاده‌ای داشتند و شاید بتوان مهم‌ترین پیام رای دیروز نمایندگان را همراهی مجلس و دولت دانست.

او گفت: فراکسیون امید با بررسی‌هایی که از هفته گذشته انجام داد برنامه و ویژگی‌های هر سه وزیر پیشنهادی را مورد ارزیابی قرار داد و در نهایت به این جمع‌بندی رسید که باید به هر سه گزینه رای بدهد که البته اعضای سایر فراکسیون‌ها نیز همکاری کردند.

رئیس فراکسیون امید خاطرنشان کرد: باید به نقش محوری فراکسیون امید اذعان کنیم و در نظر داشته باشیم که از این پس نیز شاهد موفقیت‌های دیگر باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین مسئله امروز کشور را اشتغال و رونق اقتصادی دانست و گفت: امیدواریم با ترمیمی که در کابینه دولت انجام گرفته به طور جدی‌تری به مسئله اشتغال جوانان و معیشت مردم پرداخته شود.

او یادآور شد: جوامع هدف بخش‌هایی که دیروز وزرای جدید آنها رای اعتماد گرفتند، مطالبه‌هایی دارند و به ویژه معلمان به عنوان جامعه هدف وزارت آموزش و پرورش خواسته‌های دیرینه‌ای دارند که امیدواریم با حضور وزیر جدید به طور جدی پیگیری شود.

عارف اضافه کرد: هنرمندان و اصحاب رسانه نیز مطالبه‌های قدیمی بسیاری دارند که ان‌شاالله در شرایط جدید با جدیت این مسائل نیز مورد پیگیری قرار گیرد.

او یکی از مهم‌ترین مسائل و موضوع‌ها در بحث اشتغال را صنعت گردشگری دانست و خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که سهم بالاتری به صنعت گردشگری اختصاص یابد و امیدواریم با حضور وزیر جدید این مسئله نیز محقق شود.

عارف در پاسخ به سوالی درباره دیدار فردای اعضای فراکسیون امید با رئیس‌جمهور اعلام کرد: این تعامل امری طبیعی است که از گذشته وجود داشته و از این پس نیز ادامه خواهد یافت و در این دیدار در رابطه با  چگونگی تعامل با دولت در بخش‌های مختلف به خصوص در مورد برنامه ششم توسعه صحت می‌کنیم و همچنین در رابطه با ادامه تعامل میان مجلس و دولت بحث خواهد شد.

او همچنین با تاکید بر عقلانیت بر حاکمیت مجلس هم یادآور شد: از زمان شروع مجلس در فراکسیون امید شعار آرامش را دنبال کردیم و روز گذشته نیز سعی کردیم با رعایت این مسئله آرامش در صحن حفظ شود و کسانی را برای نطق فرستادیم که فضا را ملتهب نکنند و واقعیت این است که اگر فضا توسط یکی از مخالفان تند نمی‌شد، قطعاً هیچ کدام از دوستان ما نیز برخورد تندی نمی‌کردند.

رئیس فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که همه فراکسیون‌های مجلس برای حفظ آرامش و حاکمیت عقلانیت در مجلس تلاش کنند و باید در نظر داشته باشیم که این مسئله، مسئله حفظ آرامش راهبرد اصلی فراکسیون امید است.

عارف گفت: تحرک بیشتر اقتصادی خواسته فراکسیون امید است و با توجه به اینکه امروز با مشکل رکود اقتصادی، بیکاری و مشکلات معیشتی روبرو هستیم در صورتی که همین ترکیب تیم اقتصادی دولت قادر به ایجاد تحرک باشد به آنها کمک خواهیم کرد و در غیر این صورت انتظار ما این است که یک تغییر در تیم اقتصادی انجام شود.

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان ضمن تشکر از مردم به خاطر رای بالایی که در جریان انتخابات مجلس دهم به لیست امید دادند، خاطرنشان کرد: امروز رقبا باید واقعیت رقابت و اکثریت فراکسیون امید در مجلس را بپذیرند. البته ما هیچ ادعایی در مجلس نداریم اما فکر می‌کنیم با اکثریتی که در اختیار داریم، کارها را بهتر پیش ببریم.

کد خبر : ۴۲۵۱۴۵