خبرگزاری کار ایران

دانش‌آشتیانی در پاسخ به نمایندگان:

بازداشت نشده‌ام و نماینده مجلس ششم هم نبودم/ نمی‌دانم اطلاعات نقوی‌ حسینی از کجا آمده است

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: من در برنامه کوتاه‌مدتم که در خود برنامه هم آمده مسئله صندوق ذخیره فرهنگیان را به شدت پیگیری می‌کنم و نمی‌گذارم حقوقی از معلمان از بین برود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، با شروع جلسه نوبت عصر مجلس شورای اسلامی پس از بیان تذکرات نمایندگان از صحن علنی مجلس، علی لاریجانی از دانش‌آشتیانی خواست ضمن حضور در جایگاه دفاع از برنامه‌های خود به برخی از سوالات نمایندگان پاسخ دهد.

دانش‌آشتیانی پشت تریبون قرار گرفت و گفت: من در برنامه کوتاه‌مدتم که در خود برنامه هم آمده مسئله صندوق ذخیره فرهنگیان را به شدت پیگیری می‌کنم و نمی‌گذارم حقوقی از معلمان از بین برود.

او افزود: مسئله معیشت را نیز به جد بررسی می‌کنم. الان فرصت کوتاه است. نمی‌توانم کامل همه مطالب را بگویم. درباره معوقه بازنشستگان مبلغی را که دولت تصویب کرده قسمتی از بدهی را پرداخت می‌کنیم. مسئله مناطق محروم و رسیدگی به مسائل آموزشی در اولویت است.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تاکید کرد: تعهدات بین‌المللی بخش‌نامه دولت است و به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده و مسئله محیط‌زیست باید در کتاب‌های درسی عنوان شود که در دستور کار است .

او در واکنش به اظهارات نقوی حسینی نماینده ورامین عنوان کرد: جناب آقای نقوی مطالبی را عنوان کردند. باید بگویم من اصلا نماینده دور ششم نبودم و نمی‌دانم از کجا چنین اطلاعاتی آمده است. وقتی برای دوره دکترا در انگلستان که بودم  آقای انصاری سفیر ما در انگلستان چون سابقه من را می‌دانستند به من گفتند به مدرسه جمهوری اسلامی کمک کنم  و در هیات امنای آنجا با آقای انصاری بودم و ریاضی درس می‌دادم و ریالی دریافت نکردم.

دانش آشتیانی با اشاره به اینکه تمام زندگی من در این انقلاب بوده است، اظهار داشت: من در مناطق محروم، در جنگ و در بحران های مختلفی مانند زمانی که بحران در وزارت علوم وجود داشت، وارد شدم و فعالیت کردم. اگر کسی دلسوز انقلاب نباشد، در این شرایط قبول نمی‌کند که بیاید.

او افزود:  من روحانی زاده هستم و می‌توانید تمام سوابق من را از میلیون‌ها دانش‌آموز و دانشجو بپرسید.  غیر از انقلاب و جهادگری و خودسوزی کاری نکردم. چرا چنین تهمت‌هایی می‌زنید؟ دلسوز انقلاب هستم برای انقلاب و دانش‌آموزان و دانشجویان نگران هستم.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش خطاب به نقوی حسینی و در واکنش به اظهارات او مبنی بر اینکه وی در حوادث سال ۸۸ بازداشت شده است، گفت: من یک روز هم بازداشت نشده‌ام. آقای نقوی حسینی اگر مدرک بازداشت من را دارید به هیات رییسه اعلام کنید. اگر مدرک نداشتید باید از همین تریبون به مردم اعلام کنید که دانش‌آشتیانی بازداشت نشده است.

او ادامه داد: مقام معظم رهبری با تیزبیتی مسائل آموزش و پرورش را دنبال می‌کند و من خواسته‌های ایشان را در رابطه با تحول و نوسازی دنبال خواهم کرد.

دانش آشتیانی اضافه کرد: چه کسی هست که ۷ ماه باقی مانده به پایان دولت بیاید؟  ۱۳ میلیون دانش آموز و ۱ میلیون معلم با کمبودهایی مواجه هستند و این  وزارتخانه بالای ۱۰۰ مشکل دارد و آمدن در چنین شرایطی جز عشق و عاشقی با ولایت چه چیزی است؟

او ادامه داد: چرا افراد را بی‌انگیزه می‌کنید؟  ۶۰ سال از عمرم گذشته و ۴۰ سال در این انقلاب خدمت کردم و البته ناامید هم نمی‌شوم. قبلا هم تهمت‌هایی زدند و من به آن‌ها پاسخ دادم.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در پایان خاطرنشان کرد:  در هیچ جریانی که منجر به لطمه زدن به انقلاب باشد، شرکت نداشته و نخواهم داشت.از همه نمایندگان تشکر می‌کنم اگر تشخیص دادند که من کمکی می‌توانم بکنم در خدمت شما هستم. اگر هم تشخیص ندادید باز هم در خدمت آموزش و پرورش هستم.

کد خبر : ۴۲۴۷۸۲